کد خبر: ۱۴۵۶۸۰
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۰

حکم رئیس‌جمهور برای هیئتی که خودش منحل کرده بود!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خبر انحلال این هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی را روز دهم بهمن ماه سال 1384، غلامحسين الهام، سخنگوى دولت، در نشست هفتگى اش با خبرنگاران اعلام کرد. 

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور هفته گذشته در حکمی محمدعلی حجازی را به عنوان عضو و دبیر "هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی" منصوب کرد. 

احمدی‌نژاد در حکمش آورده است:‌ نظر به تعهد و تخصص و تجربیات ارزشمند جناب‌عالی و در اجرای اصل ۱۱۳ قانون اساسی بدین‌وسیله به عنوان عضو و دبیر هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی منصوب می‌گردید.

اما اقدام رئیس جمهور در تعیین دبیر هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی در حالی است که گویا وی فراموش کرده، دولت نهم این هیئت را شش سال پیش منحل کرده بود.

خبر انحلال این هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی را روز دهم بهمن ماه سال 1384، غلامحسين الهام، سخنگوى دولت، در نشست هفتگى اش با خبرنگاران اعلام کرد.

وی در اين باره گفت: «رويكرد هيات نظارت و پيگيرى قانون اساسى مورد نظر ما نبوده است و دولت در اجراى قانون اساسى نيازمند چنين هياتى نيست.» 

الهام تاكيد كرد كه «دولت از هر ظرفيتى براى انجام وظايف خود در اجراى قانون اساسى استفاده مى كند، اما اين منوط به هيات خاصى نيست.»

هيات پيگيري و نظارت بر اجراي قانون اساسي از آذر 1376 با حكم محمد خاتمی براي كمك به رئيس جمهور در اجراي وظيفه «اجراي قانون اساسي» كه طبق اصل 113 وظيفه رييس جمهور است تشكيل شد تا وي از اختيارات خويش جهت تذكر و اخطار استفاده نمايد. گفته می شود احیای این هیات در دولت دهم در همین راستاست.

مهرپور، شوشتری، افتخار جهرمی و سید محمد هاشمی از اعضای ۸ ساله این هیئت بودند و موسوی لاری، هاشم زاده هریسی، امینی و محمدعلی ابطحی نیز هرکدام چندسالی عضو این هیئت بودند.

اکنون روشن نیست که دکتر احمدی نژاد بر چه اساسی برای این هیئت منحل شده آن هم توسط دولت خودش حکم دبیری زده است!

به گزارش جهان،برخی ناظران سیاسی احیای این هیات را در راستای ترفند برخی اطرافیان خاص و عناصر تندرو برای ایجاد تنش در میان قوا ارزیابی می کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین