کد خبر: ۱۴۵۸۰۳
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۱
از سوی هیئت وزیران صورت گرفت

اعلام جزئیات عیدی 3 میلیون و 500 هزار ریالی پایان سال کارمندان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هیئت وزیران جزئیات عیدی پایان سال کارمندان دولت را اعلام کرد. 

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و به استناد ماده واحده قانون نحوه پرداخت عیدی کارکنان دولت – مصوب 1374- و ماده (57) قانون مدیریت خدمات کشوری – مصوب 1386- دستگاههای اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری را مکلف کرد پس از تأیید فهرست کارمندان شاغل آنان از طریق سامانه کارمند ایران توسط معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور نسبت به پرداخت پاداش آخر سال (عیدی ) در سال 1390 اقدام کنند.

بر اساس این مصوبه، دستگاههای اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و قوه قضائیه مجازند به کارمندان خود (رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت) و همچنین اعضای هیئت علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی که به طور تمام وقت اشتغال به کار دارند، مبلغ ثابت سه میلیون و پانصد هزار ریال به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال 1390 به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) در بهمن ماه سال جاری از محل بودجه مصوب دستگاههای اجرایی پرداخت کنند.

همچنین پرداخت هرگونه وجه دیگری به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) یا عناوین مشابه، علاوه بر مبلغ موضوع این بند ممنوع است و سازمان حسابرسی یا حسابرسان قانونی شرکتها مکلفند نظارت لازم را اعمال و موارد خلاف را گزارش کنند.

بر این اساس ، پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) موضوع این بند به کارکنان خرید خدمت، قراردادی و موقت، مشروط بر آنکه وجهی به عنوان عیدی یا پاداش آخر سال یا عناوین مشابه آن دریافت نکرده باشند، به نسبت خدمت تمام وقت آنان در سال 1390 خواهد بود.

بر اساس مصوبه دولت، میزان پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) بازنشستگان، مستمری بگیران حقوق وظیفه از کارافتادگی و حقوق وظیفه وراث مستخدمان متوفان مشمول صندوقهای بازنشستگی و صندوق معذوریت و از کارافتادگی جهادسازندگی و صندوقهای بازنشستگی نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و سایر صندوقهای بازنشتگی، مبلغ سه میلیون و 500 هزار ریال از محل بودجه مصوب هر دستگاه اجرایی قابل پرداخت است.

بر این اساس، خدمت نیمه وقت بانوان از لحاظ اجرای این تصویب نامه، تمام وقت محسوب می‌شود. معلمان حق التدریس نسبت به ساعات تدریس، مشمول این تصویب نامه خواهند بود.

به گزارش فارس،این مصوبه در تاریخ 19 بهمن ماه از سوی معاون اول رئیس جمهور به تمام دستگاههای اجرایی برای اجرا ابلاغ شده است

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین