کد خبر: ۱۴۶۰۱۳
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۱:۰۶

آرسن ونگر: نمایش آرسنال فاجعه بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شکست سنگین ۰-۴ شب گذشته (۱۵ فوریه) آرسنال مقابل میلان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بار دیگر انتقادات زیادی را متوجه این تیم و مادر مربیگری آن کرد. 

در این بازی که در زمین نامساعد سان سیرو انجام شد، میلان توانست با درخشش زلاتان ابراهیموویچ و روبینیو، آرسنال را قاطعانه و با نتیجه ۰-۴ شکست دهد، و صعود خود را به یک چهارم نهایی تا حد زیادی قطعی کند. 

آرسنال که به دلیل نتایج اخیرش در لیگ برتر انگلستان انتظارات از خود را بالا برده بود، در این بازی بسیار ضعیف ظاهر شد و بدترین نتیجه اروپایی تاریخ این باشگاه رقم خورد. 

آرسنال در سال ۲۰۰۸ و در همین مرحله توانسته بود به عنوان نخستین تیم انگلیسی، میلان-مدافع عنوان قهرمانی- را در زمین خودش ۰-۲ شکست دهد و به مرحله بعدی راه یابد. 

البته در آن تیم آرسنال، بازیکنانی چون ویلیام گالاس (در خط دفاعی)، سسک فابرگاس و ماتیو فلامینی (در خط میانی) و امانوئل آدبایور (در خط حمله) بازی می کردند که نقش بسزایی در انسجام تیمی و قدرت تهاجم تیم داشتند. 

اما شب گذشته، به استثنای رابین فان پرسی آماده که خط میانی ارسنال فرصت چندانی برایش فراهم نکرد، عملکرد دیگر بازیکنان این تیم در خط دفاعی و میانی به هیچوجه قابل قیاس با آن سال ۲۰۰۸ نبود. 

در غیاب مرته ساکر، خط دفاعی این تیم متشکل از ورمالن، کوشلنی (جورو از دقیقه ۴۵) و سانیا نمایشی فوق‌العاده ضعیف داشت و تقریبا هر چهار گل میلان روی اشتباه آنان شکل گرفت. 

خط میانی این تیم نیز با بازی ضعیف ولکات و نمایش سردرگم روسیسکی و آرتتا هم در تغذیه خط حمله این تیم ناموفق بودند و هم توان مقابله با هافبکها و مهاجمان میلان را نداشت.

آرسن ونگر شکست ۰-۴ برابر میلان را فاجعه خواند و پذیرفت که در بازی برگشت، شانسی برای صعود این تیم به مرحله بعدی لیگ قهرمانان وجود ندارد. 

ونگر گفت: در تمام ۹۰ دقیقه، بازی یک لحظه هم در اختیار ما نبود. چه در حمله چه در دفاع خیلی ضعیف بودیم. اینکه ما در تمام نقاط زمین از رقیب شکست خوردیم تکان دهنده بود. با این بازی‌که ارائه کردیم استحقاق چنین شکستی را داشتیم . 

آرسنال شنبه آینده و در مرحله پنجم جام حذفی انگلستان مهمان ساندرلند خواهد بود. نمایش ضعیف شب گذشته این تیم مقابل میلان، می‌تواند تاثیر روانی زیادی روی بازکنان این تیم بگذارد. 

مهمتر از این، آرسنال در لیگ برتر نیز در موقعیت حساسی قرار دارد. این تیم برای قرار گرفتن در جایگاه چهارم جدول و تصاحب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان سال آینده، رقابت تنگاتنگی با چلسی و حتی دو تیم لیورپول و نیوکاسل دارد. تبعات چنین شکستی بر اراده و انسجام بازیکنان و کادر این تیم در بازی‌های حساس بعدی مقابل تاتنهام و لیورپول بی‌تاثیر نخواهد بود. 

پیش و پس از بازی شب گذشته انتقادات زیادی درباره وضعیت بد زمین سان سیرو مطرح شده بود، اما ونگر گفت این انصاف نیست که زمین را بهانه کنیم. بازی ما هم به بدی زمین بود. ما باید نماش کاملا متفاوتی در بازی برگشت داشته باشیم، هر چند اگر واقعگرا باشیم شانسی برای صعود نداریم. 

دنیس برگکمپ که در ۱۱ سال حضور خود در آرسنال موفق به کسب ۳ قهرمانی در لیگ برتر و ۴ قهرمانی در جام حذفی شد، معتقد است که این تیم در حال حاضر خیلی پیش‌بینی پذیر بازی می‌کند و "روحیه فوتبال انگلیسی در این تیم کم است و بازیکنان بیشتر به پاس دادن فکر می‌کنند تا اینکه انگیزه برد داشته باشند". 

او معتقد است آرسنال تعداد زیادی بازیکن دارد که سبک بازیشان مشابه است، و باید بازیکنانی با ویژگیهای متفاوت و شخصیت محکم، و نیز کسانیکه توانایی تغییر نتیجه داشته باشند جذب تیم شوند.

پاتریک ویرا، کاپیتان پیشین آرسنال، نیز در توئیتر خود گفته: نباید فقط ونگر را سرزنش کرد. نبود یک بازیکن محوری در زمین کاملا مشهود بود. بازیکنان نیز در شکست آرسنال مسئول هستند". 

به گزارش بی بی سی، دیدار شب گذشته، آخرین بازی تیری آنری در دومین حضور خود در آرسنال بود. آنری که با ۲۲۹ گل زده، یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ این باشگاه است، در بازگشت کوتاه مدت خود با سه گلی که دوتایش پیروزی بخش بود، بسیار موثر واقع شد اما شاید تصور چنین خداحافظی تلخی را نداشت. آنری که در نیمه دوم بازی به جای ولکات وارد زمین شد، فرصتی برای تغییر روند بازی نیافت و با خاطره‌ای تلخ از تیم محبوبش جدا شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین