کد خبر: ۱۴۶۰۳۵
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۰

عنایتی: در مشهد روی گاری فرش می‌بردم

رکوردهایی که زدم به من وفا نکردند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رضا عنایتی به صورت اتفاقی فوتبالیست شد و جالب است که حالا او عنوان بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر را یدک می‌کشد. 

همانطور که صحبت کردن با عنایتی در مورد فوتبال همیشه جذاب است، حرف زدن در مورد گذشته این بازیکن هم حاوی نکات جالبی است. رضا در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار خبرآنلاین در مورد مسائل مختلف به سوالات پاسخ می‌دهد و خواندن این مصاحبه خالی از لطف نیست. 

***

آقای عنایتی، شما قبل از اینکه فوتبال را شروع کنی درس می خوانی یا کار می‌کردی؟ 

من درسم را تا دیپلم خواندم و بعد از آن در شرکت فرش مشهد مشغول به کار شدم. 

استخدام شدی یا قراردادی بود؟ 

قراردادی بود ولی یکسال یکسال تمدید می‌شد. 

در کارخانه فرش مشهد چکار می‌کردی؟ 

من یک کارگر ساده بودم که در کارخانه با گاری فرش‌ها را از جایی به جای دیگر می‌بردم. من در دوران نوجوانی در بازار رضا دستفروشی می‌کردم. من درس می‌خواندم و در تابستان کار می‌کردم. هنوز هم خاطرات آن زمان برای من شیرین است و آن دوران را خیلی دوست دارم و واقعا لذتبخش بود. هیچ وقت گذشته‌ام را فرموش نمی‌کنم. 

جرقه فوتبال بازی کردن تو از چه زمانی زده شد؟ 

از همین شرکت فرش مشهد که در آن کار می‌کردم. در مشهد بازی‌های کارگری انجام می‌شد و دوستانم می‌دانستند که فوتبال من خوب است به همین دلیل اسم من را رد کردند. در آن بازی‌ها مربیان استان مرا دیدند و من برای اولین‌بار در دسته یک مشهد قرارداد 50هزارتومانی امضا کردم. من به آدنیس رفتم و از آنجا پیراهن ابومسلم را برتن کردم که البته همه این‌ها اتفاقی بود. واقعا اتفاقی فوتبالیست شدم. 

چند سال داشتی که در لیگ برتر بازی کردی؟ 

فکر می‌کنم 24سالم بود. 

کدام مربی در فوتبال تو بیشترین تأثیر را داشت و اسم او در ذهن‌ات باقی مانده است؟ 

اگر بخواهم نام ببرم باید اسم همه را بگویم به همین دلیل از همه مربیانی که برایم زحمت کشیدند تشکر می‌کنم. همیشه اولین‌ها در ذهن آدم‌ها باقی می‌ماند و باید بگویم که استاد فکری خیلی به من کمک کرد. 

بالاخره تو چند گله هستی، 100، 101 یا 102؟ 

ابهام در این مورد زیاد وجود دارد ولی شما بنویسید 101 گله هستم. 

اگر چند سال از فوتبال ایران دور نمی‌شدی، فکر می‌کنی که تا حالا چند گل زده بودی؟ 

اگر برای هر فصل میانگین دوازده، سیزده گل را در نظر بگیرید الان 150گل زده بودم. 

راستی خانواده تو آن زمان مخالف بازی کردنت بودن؟ 

آن اوایل پدرم به شدت مخالف بود و دوست داشتم که من درس بخوانم ولی حالا آنها بعد از هر بازی با من تماس می‌گیرند و به من روحیه می‌دهند. 

الان چند سال سن داری؟ 

شناسنامه‌ام با سن واقعی من پنج، شش ماه اختلاف دارد. به صورت دقیق باید بگویم که در مهرماه 1391، 35ساله می‌شوم. 

کی از فوتبال خداحافظی می‌کنی؟ 

به محض اینکه احساس کردم ضعیف شده‌ام از فوتبال خداحافظی خواهم کرد. خودتان می‌دانید که روزنامه‌ها چگونه انتقاد می‌کنند و قبل از اینکه آنها انتقاد کنند خداحافظی خواهم کرد. 

از اینکه بهترین گلزن تاریخ لیگ هستی چه احساسی داری؟ 

خوشحالم و امیدوارم تعداد گل‌هایم را افزایش دهم. من انواع و اقسام رکوردها را در فوتبال ایران جابه‌جا کردم ولی این رکوردها به من وفا نکردند. من با این همه گل زدن هیچ وقت نتوانستم در تیم ملی جایگاه خوبی داشته باشم. 

راستی کمی درمورد بازی با پرسپولیس صحبت کنیم. مثل اینکه عبدالله ویسی به شدت از قضاوت این بازی عصبانی بود؟ 

سعید مظفری‌زاده داور خوب و باکلاسی است ولی من فکر می‌کنم روی پنالتی‌های پرسپولیس اشتباه کرد. هیچ کدام از پنالتی‌های پرسپولیس درست نبود و شاید در پنالتی اول یک برخورد کوچک به وجود آمد. من جواد کاظمیان را می‌شناسم و او اصلا بلد نیست پنالتی بگیرد. شاید کاظمیان در طول دوران بازیگری‌اش 3پنالتی گرفته باشد که دوتایش در همین بازی بود. او خیلی زشت به زمین می‌اندازد ولی داور گول نمی‌خورد. 

راستی به نظر تو کدام تیم مدعی اول قهرمانی است؟ 

سپاهان یک روند رو به رشد داشت و فوق‌العاده خودش را خوب به صدرجدول رساند. سپاهان یک باشگاه حرفه‌ایست و من فکر می‌کنم آنها مدعی اول قهرمانی هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین