کد خبر: ۱۴۶۱۶
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۸۴ - ۱۸:۱۱

پيشنهاد براي مسكوت ماندن پرونده ايران

آفتاب‌‌نیوز : يك ديپلمات ارشد در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي گفت: ادامه نشست شوراي حكام با مشكل آيين نامه‌اي مواجه شده است و حتي احتمال توقف آن وجود دارد.

وي افزود: طبق قوانين آژانس بين‌المللي انرژي اتمي هر پيش نويس قطعنامه پيشنهادي بايد ‪ ۲۴‬ساعت قبل از نشست شوراي حكام براي تصويب، در دبيرخانه آژانس ثبت شود، در حالي كه اتحاديه اروپا تاكنون پيش نويس مورد نظر خود را ثبت نكرده و بر روي ميز نگه داشته است.

وي افزود: بر اين اساس احتمال تصويب قطعنامه‌اي در نشست امروز شوراي حكام تقريبا غير ممكن است.

اين ديپلمات اظهار داشت: بر اين اساس و با توجه به اينكه روسيه، چين و گروه نم با طولاني شدن بيشتر نشست شوراي حكام مخالفند، آنها پيشنهاد مسكوت ماندن موضوع ايران تا نشست بعدي شوراي حكام در ماه نوامبر را مطرح كرده اند.

نشست شوراي حكام كه قرار بود سه روزه باشد، هم اكنون پنجمين روز خود را مي‌گذراند و زمان پايان آن نيز در پرده ابهام است.

وي افزود: استدلال آنها اين است كه در اين فاصله فرصت كافي براي كار ديپلماتيك، تصميم‌گيري و برخورد عادلانه و منطقي با موضوع وجود خواهد داشت.

وي گفت: اروپا براي اولين بار است كه پيش نويس قطعنامه خود را براي تصويب در شوراي حكام هنوز ارايه نكرده و همچنان در معرض قضاوت‌هاي غير رسمي گذارده است.

اين ديپلمات درباره علت تاخير اتحاديه اروپا در ثبت پيش نويس خود گفت: ثبت پيش نويس به معناي آمادگي براي راي‌گيري است و اتحاديه با توجه به مقاومت‌هاي موجود مطمئن است كه چنين پيش نويسي راي نخواهد آورد.

وي پذيرش اين پيشنهاد را منوط به نظر اتحاديه اروپا و آمريكا دانست و گفت: در نشست ساعت ‪ ۱۷‬امروز شوراي حكام احتمالا در مورد تمديد جلسه راي گيري و تصميم‌گيري خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین