کد خبر: ۱۴۶۲۳۵
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۸

میزان تعهد دولت به ارائه تسهیلات مسکن

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ' علی نیكزاد ' عصر روز شنبه در جلسه شورای مسكن و راه و ترابری آذربایجان شرقی، اظهار كرد: 250 هزار میلیارد ریال از این میزان به مردم پرداخت شده و باقی مانده آن نیز در حال پرداخت به متقاضیان می باشد كه بیشتر آنها تسهیلات قرض الحسنه است.

وی افزود: تا سال 1389 حدود 18.5 میلیون واحد مسكونی در كشور وجود داشت كه دولت دهم از این سال تا كنون ساخت دو میلیون و 700 هزار واحد مسكونی را آغاز كرده است.

وزیر راه وشهرسازی گفت: از این تعداد 140 هزار واحد مسكونی در آذربایجان شرقی در حال ساخت است كه حدود 25 هزار میلیارد ریال تسهیلات به این واحدها تخصیص یافته است.

نیكزاد اضافه كرد: وزارت راه و شهرسازی یكهزار و 100 میلیارد ریال پروژه در دست ساخت دارد كه سعی می شود تمام آنها در طول فعالیت دولت دهم به بهره برداری برسد.

وزیر راه و شهرسازی ابراز كرد: حمل و نقل محور توسعه و مسكن موتور محركه آن است و این وزارتخانه با به دوش داشتن این دو وظیفه سنگین باید شبانه روز تلاش كند تا بتواند زمینه توسعه را در كشور ایجاد كند.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت های انجام شده در زمینه مسكن و راه استان خواستار تسریع در اجرای این پروژه ها شد.

احمد علیرضابیگی گفت: با توجه به اینكه بخش عمده مسكن مهر تبریز و آذربایجان شرقی در شهر جدید متمركز شده لازم است برای رونق گرفتن این پروژه بزرگراه تبریز- سهند به بهره برداری برسد.

به گزارش ایرنا،در این جلسه مصوبات سفر قبلی وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی پیگیری و دستورات لازم برای حل مشكلات آنها صادر شد. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین