کد خبر: ۱۴۶۲۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۸۴ - ۱۷:۵۹

اختراع جدید گوگل

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش سايت اينترنتي "نيوزفكتور"، شركت "گوگل" به تازگي در بخش مربوط به سوال و جوابهاي ارائه شده در وب سايت خود به فن‌آوري اتصالات اينترنتي باند پهن و جديدي موسوم به "گوگل واي-فاي"(‪ (Google Wi-Fi‬اشاره كرده اما از ارائه جزييات مربوط به اين فن‌آوري خودداري كرده‌است.

فن‌آوري اتصالات اينترنتي بي‌سيم با برد كوتاه "واي-فاي"(‪ (Wi-Fi‬نخستين بار در سال ‪ ۲۰۰۳‬و توسط شركت "اينتل" به صورت يك استاندارد جهاني براي ارائه اينترنت در مكانهايي نظير كافي‌نتها و فرودگاه‌ها معرفي شد و مورد استقبال گسترده قرار گرفت.

به گفته كارشناسان، "گوگل" به عنوان بزرگترين موتور جستجوي اينترنتي جهان هم‌اكنون تلاش مي‌كند با ارائه خدماتي جديد و متفاوت، نفوذ خود را در بازارهاي جهاني فن‌آوري اطلاعات افزايش دهد.

اين شركت ماه گذشته در رقابت با خدمات "مسنجر" معروف به ويژه "ياهو مسنجر"، "ام اس ان مسنجر" و همچنين مسنجر شركت "اي او ال"، خدمات مشابه "گوگل تاك" خود را راه‌اندازي كرد كه علاوه بر قابليت ارسال پيامهاي متني، امكان برقراري تماسهاي صوتي را نيز ميان دارندگان صندوق پستي "جي ميل" ممكن مي‌كند.

هم‌اكنون به نظر مي‌رسد شركت "گوگل" قصد دارد باكمك فن‌آوري "واي-فاي" خود به راه‌اندازي شبكه‌هاي اينترنت محلي اقدام كرده و به علاوه كلاينت جديد به نام "سكيور اكسس"(‪ (Secure Access‬را به صورت رايگان و قابل دانلود از اينترنت ارائه كرده‌است كه به گفته مقامات اين شركت، امنيت اتصالات اينترنتي بي‌سيم "واي-فاي" را به ميزان قابل توجهي افزايش خواهد داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین