کد خبر: ۱۴۶۲۸۷
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۷

نجات معجزه آسای کارگر ساختمان+عکس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: این کارگر 25 ساله به دنبال سقوط چند شاخه میلگرد از ارتفاع دچار حادثه شده و به بیمارستان امام خمینی (ره) ساری منتقل شده بود. به گزارش خبرنگار ما از ساری، این کارگر هنگامی كه با استفاده از بالابر قصد انتقال چند شاخه میلگرد را به ارتفاع طبقه چهارم ساختمان داشت ناگهان میلگردها از داخل بالابر سُر خورده و بر سرش ریختند.

چند تن از همکاران اين مرد که عارف نام دارد با مشاهده این صحنه بسرعت خود را بر بالای سرش رساندند و در کمال حیرت متوجه شدند یک شاخه میلگرد از پشت گردن او به داخل رفته است. با تماس آنان بلافاصله گروهی از مأموران زبده آتشنشانی ساری در جریان ماجرا قرار گرفته و خود را به محل حادثه رساندند.

مأموران پس از بررسی محل فرو رفتن میلگرد در گردن جوان مصدوم با هدایتهای تیم اورژانس، با رعایت همه جوانب میلگرد را از فاصله نیممتری گردن کارگر جوان برش داده و وی را به بیمارستان منتقل کردند.

عملیات نجات این کارگر ساختمانی بسرعت شروع شد. لحظات دلهره آوری بود چرا که هر لحظه این احتمال داده میشد با یک حرکت اشتباه و اصابت میلگرد به ناحیه نخاع، عارف برای همیشه از حرکت بازماند اما سرانجام پس از تلاش تیمی از متخصصان پزشکی بیمارستان امام (ره) عمل جراحی با موفقیت انجام و جان این مرد نجات داده شد. به گفته دکتر میثم علیمحمدی متخصص جراحی مغز و اعصاب و جراح این بیمار خارج کردن این جسم خارجی در اتاق عمل بیمارستان دو ساعت به طول انجامید.

دکتر علیمحمدی با اشاره به اینکه بریدن قسمتی از میلگرد و کوتاه کردن آن از 2 و نیم متر به نیم متر با دستگاه «هوا و برش» کاری قابل تقدیر است افزود: اگر برش با فرز یا دستگاه دیگری که با تکان خوردن زیاد میلگرد صورت میگرفت بیمار قطع نخاع میشد.

وی افزود: این میلگرد از کنار نخاع بیمار حرکت کرده و در کنار یکی از شریانها قرار گرفته بود. دکتر عالیه زمانی کیاسری متخصص بیهوشی از نحوه بیهوشی این بیمار گفت: در حالت معمولی برای شروع بیهوشی بیمار خوابیده به پشت روی تخت عمل قرار ميگيرد در حالی که برای این مصدوم بخاطر فرورفتگی میلگرد در گردنش امکان بیهوشی بصورت معمول وجود نداشته است.

به گزارش ایران، وی از همکاری بموقع و حضور دکتر علی دوانلو متخصص بیهوشی و عضو هیأت علمی دانشگاه تقدیر کرد. دکتر زمانی با تأکید بر این مطلب که در موقع عبور از کنار ساختمانهای در حال ساخت بايد توجه کافی شود، افزود: در مواقع بروز چنین حوادثی جسم خارجی به هیچ عنوان خارج نشود و با گروههای امدادی برای انتقال مجروح تماس گرفته شود.

عارف نیز به خبرنگار ما گفت: میلگردهای ساختمانی با بالابر در حال انتقال بود که با فرو ریختن آن، میلهای به گردن من فرو رفت.
{$old_album_146287}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین