کد خبر: ۱۴۶۳۶۵
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۲

اعتراض مردمی ودانشجویی مقابل سازمان ملل

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تعدادی از دانشجویان و فعالین سازمانهای مردم نهاد در اعتراض به سکوت مجامع بین المللی و به اصطلاح حقوق بشری در برابر بازداشت غیر قانونی خضر عدنان؛ مجاهد فلسطینی توسط نیروهای رژیم اشغالگر قدس، دوشنبه یک اسفند را روزه گرفته و پس از باز کردن افطار خود در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران تجمع می‌کنند.

این دانشجویان و فعالین زمان حضور خود مقابل سازمان ملل را ساعت ۲۰ فرداشب (دوشنبه) اعلام کرده‌اند.

خضر عدنانلازم به ذکر است که فردا اول اسفند توسط شش سازمان مردم نهاد و اتحادیه دانشجویی به عنوان روز همبستگی با خضر عدنان و روزه عمومی در ایران نام گذاری شده است.

گروهی از تشکل‌های دانشجویی و مردمی با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت از خضر عدنان، روز دوشنبه اول اسفندماه را روز همبستگی جوانان و دانشجویان ایرانی با وی نامیدند.

گروهی از تشکل‌های دانشجویی از جمله اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت)، جنبش عدالتخواه دانشجویی، اتحادیه بین‌المللی امت واحده، عدالت طلبان بدون مرز و مجمع اسلام ناب طلاب حوزه علمیه قم با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت همه جانبه از خضر عدنان و درخواست جدی و فوری از تمامی نهادهای حقوق بشر به منظور تلاش برای آزادی وی از زندان اشغالگران، روز دوشنبه اول اسفندماه را روز همبستگی جوانان و دانشجویان ایرانی با خضر عدنان نامیدند.

متن این بیانیه از نظر خوانندگان می‌گذرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

«إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ» (فصلت/۳۰)

قریب به دو ماه پیش، نیروهای صهیونیستی در اقدامی وحشیانه وارد منزل خضر عدنان از فعالین فلسطینی وابسته به جنبش جهاد اسلامی در شمال کرانه باختری شده و بدون هیچ اتهامی وی را دستگیر کردند.

در واکنش به این رفتار غیر انسانی و عدم تفهیم اتهام از سوی نیروهای اشغالگر، این مجاهد ۳۳ ساله فلسطینی در‌‌ همان روز نخست بازجویی دست به اعتصاب غذا زده و هم اکنون ۶۰ روز است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

این در حالی است که مطابق گزارشات پزشکی منتشر شده شرایط جسمی وی بسیار وخیم بوده و هر لحظه امکان مرگ او وجود دارد.

از سوی دیگر تلاش‌های گروه‌های مختلف سیاسی و بشردوستانه نیز برای رهایی خضر عدنان تاکنون به جایی نرسیده است.

اما ایستادگی این مجاهد نستوه در شرایطی که زمزمه‌های صلح و دست کشیدن از سلاح مقاومت از این سو و آن سو مطرح می‌شود، بار دیگر این پیام را به همگان مخابره می‌کند که تنها راه مقابله با رژیم اشغالگر قدس، مقاومت است.

راهی که چه به آزادی برسد و چه به شهادت بینجامد هر دو پیروزی است.

آری؛ امروز ارواح عزالدین قسام، فتحی شقاقی، عبدالعزیز رنتیسی، شیخ احمد یاسین و تمامی قهرمانان عرصه مقاومت در خضر عدنان حلول کرده تا نمادی باشد از پایمردی و عزت.

ما تشکل‌های دانشجویی و مردمی ایران اسلامی ضمن اعلام حمایت همه جانبه از خضر عدنان و درخواست جدی و فوری از تمامی نهادهای حقوق بشر به منظور تلاش برای آزادی وی از زندان اشغالگران، روز دوشنبه اول اسفندماه را روز همبستگی جوانان و دانشجویان ایرانی با خضر عدنان نامیده و اعلام می‌داریم که این روز را به امید آزادی تمامی زندانیان در بند اشغالگران بخصوص خضر عدنان، روزه خواهیم گرفت.

عدالتخواهی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین