کد خبر: ۱۴۶۳۷۷
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۱

فردا آغاز مرحله اصلی رزمایش «والفجر»

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ضمن تشریح روند برگزاری رزمایش «والفجر» نیروی زمینی سپاه گفت: نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هر ساله در راستای ارتقاء رزم یگان‌های خود اقدام به برگزاری سلسله رزمایش‌های تخصصی می‌کند.

وی با بیان اینکه در سال جاری این رزمایش‌ها در قالب یگانهای زرهی، تکاور و هوابرد برگزار شد افزود: در رزمایش «والفجر» از گردانهای امام حسین (ع) و بسیج مردمی که نیروی اعتقادی و پایان ناپذیر نظام جمهوری اسلامی در تمامی عرصه هاست استفاده می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه از خصوصیات این رزمایش می‌توان به طراحی متمرکز و اجرای غیر متمرکز آن اشاره کرد، اظهار داشت: به این معنی که هر شخصی در هر نقطه‌ای که قرار گرفت باید به صورت خودکافی با استفاده از تجهیزات با دشمن فرضی جنگیده و به ماموریت‌های محوله به صورت خودکافی عمل کند.

وی همچنین تصریح کرد: در این رزمایش از تمامی اصول پدافند غیرعامل، پراکندگی، فریب، پوشش و تمامی عواملی که عِده و عُده ما را در نبردهای احتمالی محافظت کنند استفاده می‌شود.

عراقی تلفیق آتش‌های منحنی، خطی و انواع انفجارات را از نکات بارز این رزمایش خواند و اظهار داشت: در رزمایش «والفجر» نیروی زمینی سپاه تمامی انفجارات برعلیه اهداف فرضی به صورت کنترلی و از مرکز هماهنگی به اجرا در‌می‌آید.

وی با بیان اینکه در این رزمایش آخرین دستاورد‌ها و تجهیزات نیروی زمینی سپاه و یگانهای عمل کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: اجرای انواع عملیات‌ها از قبیل پدافند ثابت منطقه‌ای، پدافند سیال غیر متحرک و تمامی عملیات‌های تعریف شده از دیگر خصوصیات این رزمایش می‌باشد.

عراقی با بیان اینکه طراحی اولیه این رزمایش از ۶ ماه گذشته و با اقدامات سخت در آماده سازی زمین انجام شده اظهار داشت: ستون کشی نیرو‌ها از یک هفته گذشته در کویر مرکزی انجام شده و پس از انجام مرحله مقدماتی رزمایش امشب عملیات تاخت شبانه به اجرا درآمده و مرحله اصلی رزمایش از فردا آغاز می‌شود.

به گزارش مهر،جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان هدف از برگزاری این رزمایش را ارتقاء آمادگی رزم یگان‌ها و برقراری امنیت پایدار در جمهوری اسلامی ایرا ن دانست و تاکید کرد: از نکات قابل توجه رزمایش «والفجر» نیروی زمینی سپاه استفاده از انبوه نیروهای بسیجی در قالب گردانهای امام حسین (ع) برای اولین بار است
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین