کد خبر: ۱۴۶۴۰۷
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۲

دستگيري هكر اينترنت پرسرعت 110 شهروند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرهنگ ستار خسروي در اين خصوص گفت: در پي شكايت تعدادي از شهروندان مبني بر اين كه فرد يا افراد ناشناسي در حال استفاده غير مجاز از سرويس اينترنت پرسرعت آنان هستند، پرونده مقدماتي در اين خصوص تشكيل و كارآگاهان پليس فتا تحقيقات تخصصي خود را آغاز كردند.

وي افزود: در تحقيقات مشخص شد فردي با دسترسي و نفوذ غيرمجاز به سامانه‌هاي اينترنتي اقدام به هك سرويس اينترنت پرسرعت تعدادي از شهروندان كرده و به صورت رايگان از سرويس اينترنت آنان استفاده مي‌كند.

خسروي گفت: كارآگاهان پليس فتاي سرانجام با پيگيري‌ و رصد فضاي سايبر «كيخسرو. ف» 22 ساله‌ را شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه دستگير كردند.

رييس پليس فتاي اصفهان تصريح‌كرد: متهم پس از دستگيري وقتي با مدارك پليسي مواجه شد، صراحتاً به بزه انتسابي اقرار و به هك سرويس اينترنت پرسرعت 110 شهروند اعتراف كرد.

خسروي با بيان اينكه متهم انگيزه عمل مجرمانه خود را سودجويي و استفاده رايگان از سرويس اينترنت پرسرعت ديگران اعلام كرده خاطرنشان كرد: پرونده به همراه متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.

وي گفت: كاربران بايد در استفاده از اينترنت و سرويس‌هاي مختلف اينترنتي از نرم‌افزارهاي امنيتي مطمئن و ايمن استفاده كنند و نرم‌افزارهاي امنيتي و فايروال‌هاي نصب شده در رايانه خود را همواره به روز نگهدارند.

رييس پليس فتاي استان اصفهان تأكيد كرد: كاربران موارد امنيتي و ديواره‌هاي آتشين سخت‌افزارهاي ارتباطي خود نظير مودم‌هاي ADSL را در استفاده از شبكه اينترنت تنظيم و كنترل كنند و در بازه‌هاي زماني مشخص نسبت به شناسايي و پاكسازي رايانه شخصي خود با استفاده از نرم‌افزارهاي ضد ويروس اقدام كنند.

به گزارش ایسنا،خسروي با بيان اينكه توجه به توصيه‌ها و هشدارهاي پليس فتا مي‌تواند كاربران را در برابر مجرمان مصون نگهدارد از شهروندان خواست با مشكوك‌شدن به هر نوع سوء استفاده غيرمجاز از سرويس اينترنت خود سريعاً موضوع را با پليس فتا در ميان بگذارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین