کد خبر: ۱۴۶۴۸۲
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۸

معمای قطعی ايميل

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قطعي دسترسي به سرويس‌هاي اي‌ميل از سوي كاربران ايراني طي 10 روز اخير به مرحله دوم وارد شده و همچنان كساني كه بايد دلايل اين قطعي‌ها را ذكر كنند، سكوت‌ اختيار كرده‌اند.

قطعي‌هاي مكرر سرويس‌دهنده‌هاي اي‌ميل كه مدتي است به شكل روال درآمده و تقريبا كاربران دارند به تناوب آن عادت مي‌كنند، به مرحله‌اي رسيده كه فعاليت كاربران اينترنت در داخل كشور، مخصوصا كاربراني را كه بخش عظيمي از فعاليت‌هايشان توسط اي‌ميل انجام مي‌شود، مختل هر چند وقت يك‌بار مختل مي‌كند.

حدود 10 روز گذشته دسترسي به اي‌ميل‌ها قطع شد و به مدت چند روز تداوم يافت؛ حال چند روزي بيش‌تر نمي‌گذرد كه مجددا و يك روز پس از راه‌اندازي فاز نخست شبكه علمي كشور، شاهد همان رويه و قطعي اي‌ميل و جي‌ميل هستيم.

اين رويداد قطعي دوم كه دقيقا در شب گذشته همزمان با افتتاح فاز تهران شبكه علمي كشور اتفاق افتاد، اين بحث را در بين محافل و فعالان مرتبط با ICT مطرح كرده كه شايد هدف بسترسازي و ترويج استفاده از اي‌ميل داخلي كه در درگاه كشور قابل دسترسي است اين وضعيت را براي كاربراني كه تا حال حاضر از سرويس‌هاي مشهور اي‌ميل هم‌چون جي‌ميل و ياهو استفاده مي‌كرده‌اند، به دنبال داشته است. البته ازسوي ديگر بارها در زمينه امن نبودن اطلاعات و حريم‌هاي شخصي در استفاده از سرويس‌دهندگان خارجي هم مطرح شده اما به هر دليل كاربران ايراني هنوز به استفاده نكردن از اين خدمات سوق نيافته‌اند.

علاوه بر اين مباحث، در زمينه بحث حقوق شهروندي نيز علي مطهري - نماينده مردم تهران و عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي - دو هفته پيش عنوان كرده بود كه بايد دليل قطع پست الكترونيك شهروندان ايراني طي چند روز اخير، از مسوولان وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات پيگيري شود كه آيا مشكلات فني دليل قطع اي‌ميل‌هاست يا سرورهاي كشورهاي خدمات‌دهنده دچار قطعي شده‌اند.

به گزارش ایسنا،از شركت ارتباطات زيرساخت كشور، شركت مخابرات ايران و سازمان فن‌آوري اطلاعات به اين پاسخ انجاميد كه اين قطعي‌ها، به هيچ يك از اين ارگان‌ها مربوط نمي‌شود تا همچنان معماي اختلالات اينترنت و قطعي‌هاي هر از چندگاهي اي‌ميل‌ها در كشور نامشخص بماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین