کد خبر: ۱۴۶۵۶۶
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۶
در سایت‌های مدعی اخلاق صورت گرفت؛

پیگیری خط تخریب علیه زاکانی با یک دروغ‌پردازی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در جریان مناظره شنبه شب دکتر علیرضا زاکانی، رئیس ستاد انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان با حجت الاسلام قاسم روانبخش، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، در دانشگاه امام صادق(ع)، موضوعی مطرح شد که دستمایه ادامه تخریب زاکانی در سایت های حامی جبهه پایداری شد. این درحالی است که به نظر می رسد این محافل باید پاسخگوی مواضع متناقض خود باشند. 

رئیس ستاد انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان در بخشی از این مناظره نقل قولی را از حجت الاسلام حسین جلالی، مسئول دفتر آیت الله مصباح یزدی، مطرح کرد که روانبخش حاضر به پذیرش آن نشد.

زاکانی با اشاره به دیدار خود و حسین فدایی با علامه مصباح یزدی در اواخر مهرماه امسال، به 2 مصاحبه از مسئول دفتر آیت الله مصباح پس از این دیدار اشاره کرد که روایتی از بخشی از جزئیات دیدار بود. آنچنان که وی گفت، آقای جلالی در مصاحبه اول که با عنوان "یک منبع آگاه" با سایت مشرق انجام داد، به سخنان آیت الله مصباح مبنی بر اینکه من لیدر جبهه پایداری نیستم پرداخت اما در مصاحبه های بعدی با فارس و رجا کوشید تا موضع قبلی خود را جبران کند.

زاکانی با اشاره به این موضوع گفت که من پس از مصاحبه های آقای جلالی با وی تماس گرفتم و درباره علت تفاوت آن ها پرسیدم که جلالی پاسخ داده است، از سوی حمید رسایی و یکی از خبرنگاران خبرگزاری فارس تحت فشار قرار گرفته و در نتیجه آن موضع متفاوت دوم را اتخاذ کرده است.

روانبخش که گمان می کرد نقل قول زاکانی از جلالی کذب است، در میانه مناظره مسئول دفتر آیت الله مصباح را روی خط تلفن همراهش آورد تا وی موضوع را رسما تکذیب و روانبخش را در ادامه مناظره یاری کند.

جلالی طفره رفت

جلالی اما، با وجود همه اصرارهای دکتر زاکانی از دادن پاسخ صریح درباره این موضوع طفره رفت و کوشید با زیرکی بحث را منحرف کند و با بیان چند جمله کلی همچون "من مواضع شما را قبول ندارم" توپ را در زمین مقابل بیندازد. البته تلاش جلالی به جایی نرسید و آنچه از سخنان وی برداشت شد، تلاش جلالی برای فرار از تایید حرفی بود که پیش تر گفته است.

کلید زدن موج جدید تخریب

با این حال رسانه های حامی جبهه پایداری که از چند هفته پیش آشکارا تخریب علیرضا زاکانی را در دستور کار قرار داده اند، این بار هم در حرکتی فرار به جلو و با تحریف سخنان مطرح شده در مناظره، دکتر زاکانی را به "بداخلاقی" و "دروغگویی" متهم کردند. این درحالی است که به نظر می رسد این محافل باید پاسخگوی مواضع متناقض خود باشند.

حتی آنچنان که رجانیوز و سایت بی باک از جلالی نقل کردند وی در سخنانی تخریبی و خلاف اخلاق انتخاباتی، رئیس ستاد انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان را "مداح قالیباف" توصیف کرد.

هزینه از ذخیره انقلاب

همانطور که حجت الاسلام جلالی و دیگر اعضای جبهه پایداری عنوان کرده اند، شان آیت الله مصباح یزدی از ورود به این جزئیات والاتر است و بی تردید هزینه کردن از ایشان در این باره و برای کسب منافع شخصی سیاسی، اقدامی ضدارزشی و خلاف اخلاق است.

اما به نظر می رسد آقای جلالی حاضر است از این ذخیره ارزشمند انقلاب حتی به اندازه رای آوردن خود در حوزه انتخابیه کرمان هم که شده هزینه کند.

زاکانی: من یک نکته ای را از قول شما نقل کرد. آن نکته این بود؛ من عرض کردم که جنابعالی با مشرق مصاحبه کردید و بعد از اون با فارس و بعد هم با رجانیوز مصاحبه کردید.
درسته
درست هست یا نیست

جلالی: بفرمایید شما

زاکانی: یعنی شما (تایید می کنید)

جلالی: بفرمائید شما

زاکانی: بعد من خدمت جنابعالی زنگ زدم و گفتم (داستان) این مصاحبه چیه. البته اولیش به عنوان مقام آگاه مصاحبه کردید. 2 تای دیگر با نام خودتان مصاحبه کردید. بنده خدمت شما زنگ زدم و گفتم این چیه. یعنی در واقع محل تامل بنده بود. همان ابتدا فرمودید: تناقض دارد؟ بنده عرض کردم بله.

فرمودید که آقای رسایی و یک نفر دیگر از خبرگزاری فارس که اسم آوردید و الان اسمش یاد من نیست فشار آوردند. در واقع این آن چیزی است که شما فرمودید. خدا و پیغمبر هم شاهد و ناظر است. (الان این موضوع را) به این دوستان بگویید.

من نخواستم اسم آقای رسایی را بیاورم اما چون الان شما پشت تریبون هستید اسم آقای رسایی را هم آوردم.

جلالی: آقای زاکانی من مطالب رو، تمام مطالب رو در 2 هفته در مصاحبه ام عرض کردم. تمام مطالب در جلسه انجام شده...

زاکانی: نه اونی که بعدا فرمودید را من کاری ندارم . این مطالب را شما تلفنی به من گفتید یا نگفتید. همین نکته.

جلالی: الان تمام مطالبی که من عرض کردم توی مصاحبه ام هفته قبل هست همان هاست...

زاکانی: نه من کاری ندارم چی گفتید من که ندیدم. اون فرمایشی که به من گفتید به همین جمع بگویید.

جلالی: عرض می کنم هنوز مطالب موجوده بر روی سایت ها بروند ببینند. من تقریبا جلسه را گزارش کردم. شما دوباره همون مطالب را تکذیب کردید. همون مطالبی که تو جلسه آیت الله مصباح فرمودند من و آقای روانبخش هم در حضور شما بودیم همون ها را هم شما تکذیب کردید.

زاکانی: حاج آقا جان! من یک سوال از جنابعالی کردم. اون فرمایشی که به من کردید خدا و پیغمبر شاهد و ناظر، به این جمع بگویید. من به شما عرض کردم این سه تا مصاحبه ای که کردید؛ در واقع من زنگ زدم(زیرا) محل تاملم بود. شما فرمودید تناقض داره؟ گفتم بله. فرمودید آقای رسایی و اسم دیگه ای که الان یادم نیست به من فشار آوردند. من کاری ندارم با متن فرمایشات حضرت آیت الله مصباح. من فقط این سوال (را) از شما دارم. شما پاسخ دهید.

جلالی: من همین را عرض می کنم من مواضع شما را قبول ندارم و همین مطالب را قبلا توی سایت گفتم الان هم موجود است. این مطالب همون مطالب است فکر نمی کنم تناقضی یا تعارضی در این مطالب باشد.

زاکانی: ممنون شما هستم ... ممنونم ... یک "نه" نگفت. آقا ما می خواهیم بریم تو قبر بخوابیم. (این رفتارها) خیلی بده ... ایشون میگه من مطالب آیت الله مصباح را گفتم!

زاکانی: (در پاسخ به یکی از حضار) الان دوستان متوجه شدند که چی شد دیگه. من یک نقدی را کردم. گفتم خدا و پیغمبر شاهدند شما این کلمه را به من گفتید یا نگفتید که ایشون یک چیزی دیگری گفت.

متن تحریف شده مناظره در رجانیوز و بی باک:

"دکتر زاکانی رئیس ستاد انتخاباتی جریان متحد در مناظره با حجت الاسلام روانبخش در دانشگاه امام صادق ادعاهایی را درباره انتقادات مسئول دفتر علامه مصباح یزدی از وی مطرح کرد که کاملا خلاف واقع بود و از آنجا که حجت الاسلام روانبخش به خلاف واقع بودن این اظهارات یقین داشت در همان جلسه مناظره با حجت الاسلام دکتر جلالی مسئول دفتر علامه مصباح یزدی تماس تلفنی می گیرد و از وی می پرسد که آیا سخنان آقای زاکانی را تائید می کنید؟! که این موضوع با واکنش صریح حجت الاسلام جلالی مواجه می شود.

دکتر جلالی که از این بداخلاقی زاکانی بسیار تعجب کرده بود، از طریق تلفن _ که در حال پخش از بلندگوی مراسم بود _ به دانشجویان اعلام می کند که بنده همه آنچه که آقای زاکانی گفت را شدیدا تکذیب می کنم.

به گزارش جهان،دکتر جلالی،نامزد انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کرمان در ادامه افزود: من اصولا مبنای فکری آقای زاکانی را قبول ندارم و هر آنچه که ایشان در اینباره مطرح کرده اند را تکذیب می کنم."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین