کد خبر: ۱۴۶۷۲۶
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷
قالیباف:

جمع آوری دکلهای برق بزرگراههای صدر و امام علی (ع)

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر محمد باقر قالیباف امروز در حاشیه مراسم پایان عملیات عمرانی تونل تاسیساتی پروژه صدر- نیایش و آغاز جمع آوری دکلهای برق فشار قوی بزرگراه صدر افزود: احداث این تونل در مدت ۶ ماه با ویژگیهای خاصی که داشت کاری بود که سابقه آن تاکنون در کشور نبوده و امیدواریم این کار تنها کار نباشد و در آینده نیز نمونه آن ادامه داشته باشد.

وی گفت: هر چند تونلهای تاسیساتی در کشور داریم اما اینکه حفاری، لاینینگ و تجهیزات یک تونل تاسیساتی از بعد عمرانی و همچنین از این نظر که همه دکل‌ها در اتوبان شهید صدر قرار داشت و مشکلات ایمنی برای مردم و همچنین زیبایی شهر ایجاد می‌کرد و آلودگی محیط زیستی نیز داشت بسیار مهم بود.

قالیباف تصریح کرد: از بعد عمرانی این کابل‌ها ۲۳۰ کیلو ولتی بود که اثرات منفی برای مردم داشت و از طرفی نیز ساختن این کابل در داخل کشور بسیار مهم بود که با هماهنگیهای مختلف هم اکنون ایران جزو ۴ تا ۵ کشوری است که توانایی ساخت این نوع کابل را دارد.

شهردار تهران در ادامه اظهار کرد: آنچه در این پروژه بسیار اهمیت داشت روح همکاری بود و انصافا همراهی وزارت نیرو با شهرداری از بی‌نظیر‌ترین همراهی‌ها بود که یاد آور دوران دفاع مقدس بود چرا که با همدلی، گذشت و اخلاص انجام شد و امروز شاهد برکات آن در جمع آوری این دکل‌ها هستیم.

قالیباف افزود: از۲۰ اسفند سفرهای مردم از تهران آغاز شود و زمانی که مردم بعد از تعطیلات نوروزی بازمی گردند شاهد خواهند بود که دکل‌ها در بزرگراههای امام علی (ع) و صدر جمع آوری شده است. همچنین از طرفی نیز پایه‌های پل را در بزرگراه می‌بینند و امیدواریم سال آینده در چنین زمانی پل را در اتوبان شهید صدر مشاهده کنند. در مجموع کار طبق زمان بندی پیش می‌رود.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به معضل ترافیک در تهران گفت: هرچند اینکه اتوبان صدر را دو طبقه کنیم، تونل بزنیم و همه راه‌های شریانی، اتوبان‌ها و تقاطع‌ها که قرار است بر اساس طرح جامع تا پایان سال ۹۱ به اتمام برسد انجام دهیم، اتفاق بی‌نظیری است اما اگر فکر کنیم که با این کار‌ها مشکل ترافیک حل می‌شود، درست نیست.

وی افزود: شهری که سالانه به آنچهارصد و ۵۰ هزار خودرو اضافه می‌شود، ترافیکش با این اقدامات حل نمی‌شود. حل مشکل ترافیک از طرفی نیاز به کارهای ایجابی مانند احداث زیرساخت‌ها و از طرفی نیز نیاز به کارهای سلبی دارد که در شهرداری اقدامات برای کارهای ایجابی در حال انجام است و ما می‌خواهیم هر کسی با طی مسافت ۳۳۰ تا ۳۵۰ متر به یک ایستگاه حمل ونقل عمومی مانند مترو، اتوبوس، بی‌آر تی، ون و تاکسی برسد و بداند که با چه قیمتی و در چه زمانی می‌تواند از مبدا به مقصد برسد.

قالیباف ادامه داد: بعد از این مرحله باید کارهای سلبی مورد توجه قرار گیرد که محدودیت تردد خودروهای شخصی و در اختیار گذاشتن معابر با الویت حمل ونقل عمومی است که مشخص باشد هر کسی که از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کند، در مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه به مقصد برسد اما این تضمین در مورد خودروهای شخصی وجود ندارد و این گونه است که می‌توان گفت ترافیک شهر مهار می‌شود که امیدواریم این کار در آینده نزدیک انجام شود.

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه پروژه احداث تونل صدر - نیایش و ساخت کابل و جمع آوری دکل‌های برق برای اولین بار توسط متخصصان داخلی صورت گرفت، افزود: وقتی می‌گوییم مدیریت یکپارچه یعنی بین دستگاه‌ها هماهنگی وجود داشته باشد که همکاری وزارت نیرو و سازمان برق منطقه‌ای و شهرداری نشان دهنده آن بود و ثابت کرد کاری که چند سال بر زمین مانده و تجربه اجرای آن هم نبود در کمترین مدت و عالیترین کیفیت اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: ما به دنبال مدیریت واحد شهری نیستیم چون در این مدیریت همه کار‌ها را از دیگران می‌گیرند و به شهرداری می‌دهند، اما در مدیریت یکپارچه شهری که دنبال آن هستیم در تصمیم گیری‌ها و سیاست گذاری‌ها یکپارچگی وجود دارد که نمونه آن را در این پروژه شاهد بودیم.

قالیباف افزود: امیدواریم در بخشهای دیگر نیز این اتفاق بیفتد هر چند که هم اکنون در مجلس این موضوع در مورد کانال مشترک تاسیسات تصویب شده که همه سازمان‌ها باید با شهرداری هماهنگ باشند و این کار بر عهده شهرداری است.

وی با تاکید بر توجه به تاسیسات زیر شهری گفت: زمانیکه زیر شهر تاسیسات ایجاد شود مردم روی زمین به راحتی زندگی می‌کنند.

قالیباف خاطرنشان کرد: زمانیکه کانال فاضلاب، آب‌های سطحی، تاسیسات آب، برق، گاز و تلفن، تونل‌های ترافیکی و مترو زیر شهر باشد، مردم روی شهر زندگی با کیفیتی خواهند داشت.

به گزارش مهر،شهردار تهران در پاسخ به سئوالی در مورد تامین روشنایی اتوبان شهید بابایی نیز گفت: بر اساس ضوابط و مقررات تامین روشنایی بر عهده شهرداری نیست و احداث بزرگراه‌ها را شهرداری انجام می‌دهد، این کار بر عهده وزارت نیرو است که ممکن است آن‌ها نیز مشکلاتی مانند تامین اعتبار داشته باشند که در این زمینه ما کمک‌هایی کرده‌ایم و مثلا در بزرگراه شهید باکری شهرداری هزینه آن را تقبل کرد و بخشی از اتوبان آزادگان نیز توسط شهرداری تامین هزینه شد و در اتوبان بابایی نیز امیدواریم با دوستان وزارت نیرو نیز به توافقاتی برسیم تا روشنایی آن تامین شده و ایمنی بالا رود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین