کد خبر: ۱۴۶۹۱۵
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۴

جلوگیری از سفر مردان و زنان بدحجاب در فرودگاه‌ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سردار نبي‌الله حيدري، رييس پليس فرودگاه‌هاي كشور از کشف 506 کيلوگرم انواع موادمخدر و دستگيري چهار هزار و 452 قاچاقچي و حمل کننده مواد در يازده ماه امسال توسط پليس فرودگاه‌هاي کشور خبر داد و گفت: مخدر شيشه با 223 کيلوگرم و ترياک با 244 کيلوگرم بيشترين کشفيات موادمخدر طي اين مدت را تشکيل مي‌دهد. 

به گفته رييس پليس فرودگاه‌هاي کشور، 80 درصد کشف موادمخدر در پروازهاي خارجي و 20 درصد آن در پروازهاي داخلي از سوي پليس صورت مي‌گيرد: برابر مصوبه مجمع تشخيص مصلحت نظام، چنانچه هر تبعه ايراني در پروازهاي خارجي با هر قصدي اقدام به حمل يا قاچاق مواد مخدر به هر ميزان کند و در فرودگاه‌هاي کشور دستگير شود گذرنامه وي باطل و از يک سال تا 5 سال ممنوع‌الخروج مي‌شود. 

حيدري ‏‌تحقق امنيت اخلاقي و اجتماعي را يكي از مطالبات مردم عنوان كرد و افزود: متاسفانه موضوع بدحجابي در برخي رفتارها مصداق مجرمانه دارد مانند اينکه افراد از علائم و ابتذال غربي با پوشش نامناسب استفاه کنند که خواسته مردم برخورد با اين افراد است. 

رييس پليس فرودگاه هاي كشور افزود: پليس نسبت به ارشاد کساني که پوشش اسلامي را رعايت نمي‌کنند، اقدام خواهد کرد و قطعا تا زماني که فرد مزبور پوشش خود را اصلاح نکنند اجازه ادامه سفر داده نمي‌شود. 

به گفته حيدري پليس با مرداني كه لباس نامناسب مانند لباس‌هاي چسبان يا داراي علائم غربي داشته باشند نيز برخورد مي‌كند. 

وي با بيان اينكه بيش از 95 درصد مسافران با پوشش و حجاب مناسب هستند، گفت: وظيفه پليس اين است که با آن عده اندک برخورد کند. 

حيدري رضايتمندي مردم در نوع برخورد پليس با مردم و مسافران را از برنامه‌هاي شاخص پليس فرودگاه عنوان کرد و گفت: براساس نظرات اعلام شده از سوي شهروندان به سامانه‌هاي 197، تقريباً 80 درصد مردم از برخورد پليس فرودگاه راضي هستند. 

به گزارش ایسنا، رييس پليس فرودگاه‌هاي كشور با اشاره به تعطيلات نوروزي از آماده‌باش پليس فرودگاه از 25 اسفند تا پايان تعطيلات نوروز خبرداد و درباره برنامه‌هاي پليس فرودگاه در سال آتي نيز گفت: داشتن اخلاق و رفتار اسلامي پليس با مردم، برخورد قاطع نسبت به پيشگيري از جرائم درحوزه فرودگاه‌ها، جلوگيري از حمل مواد مخدر و کالاي قاچاق در صنعت هوانوردي، ارتقاء امنيت اخلاقي در سطح فرودگاه‌ها را از برنامه هاي پليس فرودگاه در سال 91 است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین