کد خبر: ۱۴۷۲۱
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۸۴ - ۱۲:۴۶

بعد سیاسی مداخله ایران در عراق

آفتاب‌‌نیوز : وي در گفت‌‏وگو با شبكه خبري العالم با اشاره به موضع‌‏گيري عربستان ‌‏سعودي عليه ايران در اين‌‏زمينه گفت: در حالي كه پرونده هسته‌‏اي ايران مورد بحث و بررسي بين‌‏المللي قرار دارد معتقدم اين موضع‌‏گيري و به جريان‌‏انداختن اين موضوع در چنين شرايطي، بعد سياسي دارد.
 
اين عضو مجمع ملي عراق درباره نتايج تحقيقات درباره حوادث بصره گفت: تحقيقات به مرحله يقين نرسيده است كه بتوان تأييد كرد كه چه طرفي از طرف‌‏هاي سياسي خارج عراق در حوادث بصره تأثير داشته است. 

الأديب افزود: حوادثي در بصره رخ داده است و اكنون وزارت كشور اين مسأله را پيگيري مي‌‏كند و در صورتي كه تحقيقات به نتيجه برسد نتايج آن اعلام خواهد شد. 

اين عضو مجمع ملي عراق در ادامه اين مصاحبه، انگشت اتهام را به‌‏سوي سوريه نشانه رفت و مدعي شد: سوريه، تروريست‌‏ها را آموزش مي‌‏دهد و ورود آنها را به عراق تسهيل مي‌‏كند و اين كشور مكاني براي آموزش و نفوذ تروريست‌‏ها به عراق به شمار مي‌‏آيد.
 
وي افزود: مدارك واضحي وجود دارد كه به‌‏طور قطع نشان مي‌‏دهد دستگاه‌‏هاي اطلاعاتي سوريه درحمايت از تروريست‌‏ها و تسهيل انتقال آنها به عراق دست دارند. 

الأديب گفت: سوريه تا اين لحظه به اين شيوه ادامه مي‌‏دهد زيرا روابطش با واشينگتن بحراني است و سعي دارد آمريكايي‌‏ها را مسؤول اين امر بداند و اين موضوع را سياسي تلقي كند در حالي كه اين مسأله فقط امنيتي است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین