کد خبر: ۱۴۷۲۶۰
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۷
رييس انجمن جايگاه‌داران سي.ان.جي تشريح كرد:

دلايل تشكيل صف‌هاي طولاني در جايگاه‌ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اردشير دادرس، با اظهار اين ‌كه برخي از دلايل طولاني‌بودن صف‌هاي سي.ان.جي مربوط به عملكرد وزارت نفت و شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي نيست، سه عامل مهم در تشكيل صف‌هاي طولاني را تشريح كرد.

مسافت طولاني براي رسيدن به جايگاه

وي يكي از دلايل طولاني‌بودن صف‌هاي سي.ان.جي را مسافت زياد طي شده براي رسيدن به جايگاه دانست و توضح داد: در آمايش جغرافيايي رسيدن به جايگاه‌ها استاندارد جهاني حدود 2.5 تا 3 كيلومتر است، ولي در ايران اين آمار بالاي 11 كيلومتر است.

مصرف بالاي خودروهاي دوگانه‌سوز

او يكي ديگر از علت‌هاي شلوغ بودن صف‌ جايگاه‌ها را مصرف بالاي گاز خودروها عنوان كرد و گفت: در حالي كه طبق استاندارد جهاني براي طي كردن هر 100 كيلومتر 5.5 تا شش متر مكعب گاز و بر اساس استاندارد‌هاي داخل (مصوب وزارت صنعت، معدن و تجارت) 7.5 تا هشت متر مكعب گاز نياز است، اين رقم در حالت معمولي براي خودروهاي داخلي بيش از 11 متر مكعب است.

به گفته‌ي وي، مصرف پيمايش خودروهاي گاز‌سوز براي رسيدن به جايگاه‌ها نيز 30 تا 40 درصد بيشتر از ساير كشور‌هاست.

بالا بودن عمر خودروهاي دوگانه‌سوز

رييس انجمن جايگاه‌داران سي.ان.جي، بالا‌بودن عمر خودروهاي دوگا‌نه‌سوز را يكي‌ديگر از دلايل شلوغ‌بودن صف‌هاي جايگاه‌هاي عرضه اعلام كرد و گفت: عمر مفيد ناوگان بايد زير پنج تا هفت سال باشد، اما الان اين رقم در ايران بالاي 15 سال است و اين موضوع سبب شده كه اين خودروها مصرف‌كننده‌هاي ناموزوني محسوب ‌شوند.

اختلاف متيرينگ همچنان باقيست

وي در ادامه دليل تعطيلي برخي جايگاه را اختلاف متيرينگ دانست و گفت: اين اختلاف از سه ميليون تومان تا 40 ميليون تومان متغير است و با توجه به اين‌كه جايگاه‌دار نمي‌تواند اين پول را بپردازد، حتي با پرداخت اصل پول، گاز جايگاه توسط شركت گاز قطع مي‌شود. بر همين اساس، از شرك گاز خواسته‌ايم كه به جاي كنتور حجمي در مبادي ورودي گاز، كنتور جرمي براي جايگاه‌ها نصب كنند.

براي حل مشكلات جايگاه‌داران شوراي عالي سوخت و انرژي ايجاد شود

رييس انجمن جايگاه‌داران سي.ان.جي با اين ادعا ‌كه بين شركت ملي گاز (به عنوان تامين‌كننده سوخت) و شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي (مجري ساخت جايگاه‌هاي سي.ان.جي) هماهنگي وجود ندارد، گفت: براي حل مشكلات جايگاه‌داران سوخت سي.ان‌.جي بايد شوراي عالي سوخت و انرژي ايجاد شود.

نبايد قيمت گاز سي.ان.جي افزايش يابد

وي هم‌چنين در مورد افزايش قيمت گاز سي.ان.جي در مرحله‌ي دوم اجراي قانون هدفمند‌كردن يارانه‌ها نيز تاكيد كرد: نبايد قيمت گاز سي.ان.جي افزايش يابد، چرا كه استقبال از اين گاز كاهش خواهد يافت.

به گزارش ایسنا،البته وي اظهار كرد كه در صورت افزايش قيمت گاز سي.ان.جي، اين افزايش قيمت بايد به كارمزد اختصاص يابد؛ چراكه در غير اين صورت صنعت سي.ان.جي از بين خواهد رفت.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین