کد خبر: ۱۴۷۳۹۰
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۱

۱۰ اسم بر‌تر دختران و پسران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید احمد قشمی در نشست خبری عصر دوشنبه افزود: شناسنامه مکانیزه در حال حاضر برای افراد بالای ۱۵ سال و همچنین افراد ۳۰ ساله‌ای که برای تعویض شناسنامه خود اقدام می‌کنند صادر خواهد شد به طوریکه تاکنون ۲۹۷ هزار شناسنامه مکانیزه در استان تهران صادر شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای افراد بالای ۱۵ سال فراخوان صادر نشده است گفت: افرادی که شناسنامه آن‌ها دچار فقدان می‌شود و یا آنهایی که به منظور تغییر نام و نام خانوادگی مراجعه می‌کنند نیز شامل صدور شناسنامه مکانیزه قرار می‌گیرند.

قشمی در مورد کارت ملی هوشمند گفت: بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده از ۶ ماهه دوم سال ۹۱ کارت هوشمند برای تمامی افراد صادر خواهد شد.

مدیر ثبت احوال استان تهران در مورد اطلاعات جمعیتی در ۱۱ ماه گذشته گفت: ۱۶۳ هزار و ۶۱۴ نفر طی این مدت به جمعیت استان تهران اضافه شده است به طوریکه ۸۲ هزار و ۷۹۴ نفر پسر و ۷۹ هزار و ۸۲۰ نفر نیز دختر بوده است و بر اساس آمار‌ها یک درصد به جمعیت موالید کشور نسبت به سال گذشته اضافه شده است.

وی تاکید کرد: در مقابل تولد هر ۱۰۰ دختر ۱۰۵ پسر متولد شده است.

قشمی با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای موجود ۴۸۷ نفر در شبانه روز متولد شده‌اند گفت: طی ۱۱ ماه گذشته در استان تهران در هر ساعت ۲۰ نفر به دنیا آمده‌اند.

وی به آمار فوتی‌ها اشاره کرد و افزود: ۱۶ هزار و ۲۱ نفر طی ۱۱ ماه گذشته در استان تهران فوت کرده‌اند به طوریکه آمار فوتی‌ها در هر شبانه روز ۱۸۱ نفر و در هر ساعت نیز ۷ نفر بوده است.

قشمی در مورد آمار ازدواج گفت: طی این مدت ۹۱ هزار و ۳۵۹ نفر در استان تهران ازدواج کرده‌اند که نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

مدیر ثبت احوال استان تهران با اشاره به اینکه ۲۸ هزار و ۳۸۶ واقعه طلاق نیز به ثبت رسیده است گفت: آمار طلاق نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است.

وی در مورد تغییر نام خانوادگی نیز اظهار داشت: همچنین طی این مدت ۱۰ هزار و ۵۲۲ مورد تغییر نام خانوادگی و هزار و ۶۲۸ مورد نیز تغییر نام به ثبت رسیده است.

قشمی به فراوانی نام‌ها نیز اشاره کرد و گفت: ۲۱۲ هزار و ۱۷۹ تنوع نام برای پسران و ۲۵۰ هزار و ۸۴۳ تنوع نام برای دختران ثبت شده است و در مجموع از ابتدای تاسیس سازمان ثبت احوال تاکنون ۴۶۳ هزار نام به ثبت رسیده است.

به گفته وی از ابتدای تاسیس سازمان ثبت احوال یعنی از سال ۱۲۹۷ تاکنون ۵۲ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۲ سند ولادت برای پسران و ۵۰ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۳۱۴ سند ولادت برای دختران تنظیم شده است.

قشمی افزود: ۱۰ اسم بر‌تر دختران طی ۱۱ ماه گذشته به ترتیب فاطمه، ستایش، زهرا، نازنین زهرا، هستی، ریحانه، سارینا، ر‌ها، باران و هلیا بوده است.

به گفته مدیر ثبت احوال استان تهران اسامی امیرعلی، امیرحسین، محمد طا، ابوالفضل، علی، محمد مهدی، امیرمحمد، حسین، امیرمهدی و محمدرضا ۱۰ اسم بر‌تر پسران در ۱۱ ماه گذشته بودند.

به گزارش مهر،وی تاکید کرد: میانگین سنی ازدواج دختران ۲۲ سال و پسران نیز ۲۶ سال به ثبت رسیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین