کد خبر: ۱۴۷۵۱
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۸۴ - ۱۲:۵۸

تحقیر گفتگوی تمدن ها

آفتاب‌‌نیوز :  ولی با تغییر رئیس جمهوری،‌ زمانی که در آستانه سفر احمدی نژاد به نیویورک، طرح وی تحت عنوان «مهرورزی» ارائه شد برای توجیه آن اعلام گردید که این طرح در راستای گفتگوی تمدن هاست و در حقیقت ادامه آن می باشد. 

اما در حالی که تصور می شد قرار است گفتگوی تمدن های خاتمی به مهرورزی احمدی نژاد متصل شود به یکباره کوچک زاده نماینده آبادگر مجلس در سخنانی فاتحه این طرح ها را خوانده و آنها را به زباله دان انداخت. وی اگرچه سعی کرده گفتگوی تمدن های خاتمی را بی ارزش جلوه دهد اما از آنجا که قرار شده «مهرورزی» احمدی نژاد نیز همان گفتگوی تمدن ها باشد، می توان چنین توجیه کرد که وی هر دو طرح را زیر سؤال برده است. 

او می گوید گفتگوی تمدن ها یک دروغ بزرگ بود که موجب به تعویق افتادن مبارزه مستضعفین علیه مستکبرین شد. وی می افزاید این یک شعار دو پهلو بود که معلوم نبود در حمایت از استکبار است یا مستضعفین. جالب توجه است که کوچک زاده از سخنان احمدی نژاد در سازمان ملل حمایت می کند و می افزاید: این سخنان بسیار مردمی و شفاف و صریح بود و دارای ادبیاتی بود که به دل همه دولت های دنیا می نشیند. 

آنچه در ارتباط با گفتگوی تمدن ها عنوان شده بیش از این که دارای تحلیل و محتوا باشد شعاری از روی غرض ورزی بوده که نمی تواند از ارزش و جایگاه این طرح بکاهد ولی اگر انتقادی به آن وارد است «مهرورزی» احمدی نژاد هم که عنوان می شود در راستای گفتگوی تمدن هاست باید دارای همان نقاط ضعف باشد. زیرا در این طرح هم از جهانیان خواسته شده به یکدیگر مهر بورزند و مانع از تنش و درگیری شوند. 

اگر چنین شود به گفته کوچک زاده، مبارزه مستضعف و مستکبر که شعاری مربوط به 2 دهه قبل بود به تعویق می افتد و یا اصلا اشاره نشده که این طرح در جهت پشتیبانی از استکبار است تا استضعاف؟! 

به هر حال هدف ما نقد این طرح ها نیست بلکه تأکید بر این مسأله است که دوران شعار دادن سپری شده و مردم از کسانی که مدعی هستند برای هر مسأله و موضوعی، دارای طرحی هستند انتظار دارند به نقد و بررسی امور بپردازند. اما از آنجا که هنوز این آقایان در حال و هوای دهه 1360 قرار دارند، به همان شیوه ها متوسل شده و تصور می کنند با هیاهو و جنجال قادرند واقعیت ها را تخطئه کرده و بر روی آنها سرپوش بگذارند. 

در صورتی که آنها می دانند واقعیت با آنچه بر زبان می آورند تفاوت اساسی داشته و دوران این گونه سخن گفتن سپری شده است و بهتر است با گفتمان بهداشتی با مردم و جامعه سخن بگویند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
0
0
هیچ چیز جای گفت و گوی تمدنهای خاتمی رو نمیگیره
همین طرحتونو ببرید سازمان ملل بگید ادامه ی اونه ببینید چندتا کشور تاییدش میکنن.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین