کد خبر: ۱۴۷۵۶۳
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۹

ايران با ۶ طلا و ۶۸ امتياز قهرمان شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تيم منتخب كشتى فرنگى ايران به عنوان قهرمانى هشتمين دوره رقابتهاى بين المللى كشتى فرنگى جام يادگار امام(ره) دست يافت. در پايان رقابتهاى بين المللى كشتى فرنگى جام يادگار امام (ره) كه طى روزهاى شنبه و يكشنبه ۶ و ۷ اسفندماه در سالن شهيد حيدريان شهر قم برگزار شد تيم ايران با كسب ۶۸ امتياز به مقام قهرمانى رسيد و تيمهاى قزاقستان و آذربايجان به ترتيب دوم و سوم شدند.

بر این اساس در دیدار فینال آخرین وزن در 120 کیلوگرم بشیر باباجان‌زاده در یک کشتی زیبا و نفس‌گیر در سه تایم و با نتایج 1- صفر، صفر- 1 و 1- صفر امیر قاسمی منجزی را شکست داد.

رده بندى انفرادى اين رقابتهابه شرح زير است:

۵۵ كيلوگرم: ۱- محمد فقيرى (ايران) ۲- شيرزاد بهشتى طلا (ايران) ۳- سامان عبدولى (ايران) و مهرداد مردانى (ايران) ۵- آلمات آيوشوف (قزاقستان) و آسخات كوديبرگينوف (قزاقستان)

•۶۰ كيلوگرم: ۱- نورباكيت تنگيزبايف (قزاقستان) ۲- واهرام خاچاطريان (ارمنستان) ۳- ساكت جليل اف (آذربايجان) و عبدالمحمد پاپى (ايران) ۵- هادى اسكندرى (ايران) و رحمان بيليچى (تركيه)

•۶۶ كيلوگرم: ۱- على محمدى (ايران) ۲- اميد نوروزى (ايران) ۳- سيران سيمونيان (ارمنستان) و مارادى ابولادزه (گرجستان) ۵- بى بيت نوگومانوف (قزاقستان) و آزاد على يف (آذربايجان)
•۷۴ كيلوگرم: ۱- سعيد عبدولى (ايران) ۲- آسخات ديلموخامدوف (قزاقستان) ۳- مهدى محمدى (ايران) و امين احمد اف (آذربايجان)۵- شماگى گولياشويلى (گرجستان) و هادى حسن نژاد (ايران)

•۸۴ كيلوگرم: ۱- داود اخبارى (ايران)
۲- آلخازور اوزديف (قزاقستان) ۳- على قيطاسى و وحيد بيدار (ايران) ۵- زاناربك كابدولوف (قزاقستان) و محمد رسولى (ايران)
•۹۶ كيلوگرم: ۱- محمدرضا اكبرى (ايران) ۲- ايكر گنل (تركيه) ۳- ميخائيل كاجايا (گرجستان) و يرلان ايسكاكوف (قزاقستان) ۵- ابوذر عليارى (ايران) و مهرداد بايندر (ايران)

•۱۲۰ كيلوگرم: ۱- بشير باباجان زاده (ايران) ۲- امير قاسمى منجزى(ايران) ۳- آتيلا گوزل(تركيه) و بهنام مهدى زاده (ايران) ۵- ماكسيم پروخوروف (آذربايجان) و على خلج (ايران)

حاشیه رقابت های بین المللی کشتی فرنگی

روز دوم و پایانی رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره) با حواشی جالبی همراه بود.
روز دوم از هشتمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره) در سالن 2 هزار نفری شهیدحیدریان قم پیگیری شد که با استقبال پرشور علاقمندان به کشتی همراه بود.

در حالی که روز گذشته و در نخستین روز این رقابت ها استقبال نسبتأ خوبی از سوی تماشاگران شده بود، اما امروز تقریبا تمام صندلی های سالن شهید حیدریان پر شده بود و علاقمندان به کشتی در قم با تشویق های پرشور خود به کشتی گیران ایرانی روحیه می دادند.حاضران در سالن با طبل و تشویق های بی امان خود به نمایندگان کشورمان انگیزه می دادند.

* تماشاگران چندین بار محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی را مورد تشویق قرار دادند که بنا هم هر دفعه با ایستادن و ادای احترام به آنها پاسخ تماشاگران را داد.

* تماشاگران قمی امید نوروزی، قهرمان شیرازی سال 2011 جهان و هادی علیزاده پورنیا، قهرمان قمی سال 2012 آسیا را مورد تشویق قرار دادند.

* توصیه های محمد بنا در زمان دیدارهای بشیر باباجان زاده و سعید عبدولی مقابل حریفان خارجی نیز در نوع خود جالب توجه بود. وی به همراه حسام الدین جعفری، رسول جزینی، ایرج اسفندیاری فر، جمشید خیرآبادی، محمدحسین جمال و حسین ملاقاسمی اعضای کمیته فنی مسابقات هستند.

* سامان عبدولی برادر کوچکتر سعید عبدولی در هنگام کشتی وی با حریف آذربایجانی در کنار تشک او را کوچ می کرد که در نوع خود جالب توجه بود.

* عده ای از تماشاگران حاضر در سالن با پوشیدن پیراهن هایی که عکس شهید مصطفی احمدی روشن روی آن چاپ شده بود یاد این شهید را گرامی داشتند. آنها همچین با سر دادن شعار "انرژی هسته ای حق مسلم ماست" بر حق کشورمان بر استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای تاکید کردند.

شهید احمدی روشن از دانشمندان هسته ای کشورمان بود که چندی پیش به دست منافقان ترور شد.

* داغ بودن بازار انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز یکی دیگر از حواشی جالب این مسابقات بود. یکی از کاندیداهای نمایندگی مجلس در قم با حضور در سالن شهید حیدریان در میان هوادارانش حاضر شد. آنها نیز به تشویق وی پرداختند.

سیمای استان قم نیز که در تدارک برنامه ای به مناسبت انتخابات بود با حضور در سالن و در بین تماشاگران، مسئولان و قهرمانان با آنها درباره حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت و گو کرد.

* فوتبال هم در سالن کشتی دست بردار نبود و تماشاگران با تشویق صبای قم تیم شهر استانشان را آسیایی نامیدند. 


تابناک 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین