کد خبر: ۱۴۷۷۸۵
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۰

حزب‌الله: بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه خواهد ماند

اسرائیل به تنهایی جرات حمله به ایران را ندارد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنام اعلام کرد: هرگونه حمله اسرائیل علیه برنامه هسته‌ای ایران آتشی را در سراسر منطقه به وجود خواهد آورد که ممکن است، آمریکا را به یک جنگ دیگر بکشاند. 

وی در پاسخ به سوال خبرگزاری "رویترز" درباره وضعیت سوریه گفت: بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه این مرحله را نیز پشت سر خواهد گذاشت و طی مرحله آتی نیز بر اساس قانون اساسی کشورش، همچنان در این پس خواهد ماند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای "القدس العربی"، شیخ "نعیم قاسم" معاون دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد که هرگونه حمله اسرائیل علیه برنامه هسته‌ای ایران آتشی را در سراسر منطقه به وجود خواهد آورد که ممکن است، آمریکا را به یک جنگ دیگر بکشاند.

این روزها آمریکا و اسرائیل، ایران را به حمله نظامی برای توقف برنامه‌ هسته‌ای تهدید می‌کنند هرچند که ایران بر مسالمت آمیز بودن این برنامه‌ها تاکید دارد و گزارش‌های مختلف بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی، بر عدم انحراف تهران از این برنامه صحه می‌گذارد.

حمله به ایران پیامدهای نامحدودی برای آمریکا به همراه دارد
شیخ نعیم قاسم در استقبال از یک هیئت از خبرگزاری "رویترز" به ریاست "مایکل ستوت" سردبیر بخش اروپا، آفریقا و خاورمیانه این خبرگزاری گفت: آمریکا به خوبی می‌داند که اگر جنگی علیه ایران آغاز شود، به معنای شعله‌ور شدن کل منطقه بدون هیج حد و مرز و پیش بینی پیامدهای احتمالی آن است.

وی تاکید کرد: رزمنده‌های حزب‌الله که تعداد آنها به هزاران نفر می رسد، در بهترین وضعیت آموزشی، نظامی و تجهیزاتی قرار دارند و سیاست حزب‌الله این است که همچنان در بالاترین سطح آمادگی ممکن باقی بماند. ما تصور نمی کنیم که در مرحله کنونی جنگی روی دهد اما به هر حال در عمل، ما در بالاترین سطح آمادگی برای دفاع از خود قرار داریم و اگر فردا جنگی آغاز شود ما بسیار بهتر از آمادگی‌مان در سال 2006 در مقابل اسرائیل قرار خواهیم گرفت و اسرائیل به خوبی از این امر آگاه است و همین امر موجب بازدارندگی آن می شود.
در تجاوز اسرائیل به خاک لبنان در سال 2006 که به جنگ 33 روزه معروف است، 160 اسرائیلی را به هلاکت رسیدند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در پاسخ به یک سوال، گفت: ما از تجربه 2006 استفاده کردیم و میزان آموزش‌های نظامی و تجهیزات و امکانات خود را افزایش داده و سطح آن را متناسب با جنگ احتمالی آینده کرده‌ایم.

اسرائیل بداند که مدتهاست دوران پیروزی‌اش به سر رسیده است
وی افزود: آن زمان که اسرائیل تصمیم به حمله می‌گرفت و مردم ساکت می‌ماندند، به پایان رسیده است. اسرائیل می‌تواند هرچه که می خواهد انجام دهد اما از پیامدها و نتایج آن آگاهی ندارد و نمی‌تواند پیامدهای تصمیمات خود را پیش بینی کند. تجربه جنگ 2006 کاملا این ادعا را ثابت کرد. اسرائیل باید حدود خود را بداند و این را درک کند که زمان شکست‌ها و نیز تصمیم‌گیری‌های توسعه‌طلبانه‌اش به پایان رسیده است و دیگر تهدیداتش بر کسی تاثیر نمی‌گذارد.

شیخ قاسم تاکید کرد: حزب الله معتقد است که اسرائیل تمایل دارد آمریکا را به جنگ علیه ایران ترغیب کند زیرا خود از انجام هرکاری به تنهایی عاجز است. مخفی شدن در پشت آمریکا برای جنگ علیه ایران نیز موجب به وجود آمدن یک سردرگمی و هرج و مرج در منطقه می شود. اسرائیل نمی‌تواند به تنهایی و بدلیل مسائل لجستیکی و عملیاتی، علیه ایران جنگی را آغاز کند اما اگر به هر دلیلی وارد این جنگ شود می‌تواند آمریکا را نیز با خود غرق کند و این مسئله‌ای است که امروز در داخل رژیم صهیونیستی مورد مناقشه قرار گرفته است.

وی در پاسخ به ایران سوال که آیا حزب‌الله که طی 33 روز با اسرائیل جنگیده، در واکنش به هرگونه حمله نظامی به ایران نیز وارد عمل خواهد شد، گفت: ایران می‌تواند از خود دفاع کند اما واقعا کسی نمی‌داند که نحوه تجاوزات [احتمالی] اسرائیل چگونه خواهد بود و عرصه این جنگ چه محدوده‌ای را شامل می‌شود.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: حزب‌الله در قبال اسرائیل، موضعی دفاعی دارد نه مهاجمانه. به همین دلیل حتی یک لحظه نیز از تجهیز و آمادگی خود غافل نشده است زیرا متقاعد شده که اسرائیل همواره در اندیشه تجاوز و دشمنی است و از هر فرصت سیاسی برای تجاوز و جنگ استفاده می کند.

وی افزود: واشنگتن معتقد است که هرگونه درگیری با ایران موجب هدف قرار گرفتن سربازان آمریکایی و همپیمانان آمریکا در منطقه خواهد شد و منافع این کشور نیز به مخاطره خواهد افتاد. قیمت نفت بالا خواهد رفت و این امر موجب تشدید بحران اقتصادی جهان و آمریکا خواهد شد. لذا موضوع ساده‌ای نیست. آمریکا احساس می‌کند که هدف قرار گرفتن نظامی ایران خسارت‌های زیادی را برای خود او به همراه دارد ضمن اینکه با این اقدام نیز نمی‌تواند پرونده هسته ای صلح آمیز ایران را متوقف کرد. اما اسرائیل تلاش دارد تا این نگرانی‌های ایالات متحده را رفع کند و آن را به درگیری با تهران سوق دهد.

شیخ قاسم در بخش دیگری از سخنانش درباره بیداری اسلامی در منطقه و انقلاب‌های مصر و تونس در سال گذشته گفت: آمریکا هر روز و شب تلاش دارد تا نتایج این انقلاب را به سرقت ببرد و در مسیری که خود آن را می‌پسندد، قرار دهد.

وی افزود: انتفاضه‌های لیبی و یمن نیز با حرکت‌های مردمی آغاز شد اما قبل از آنکه به نتیجه بنشیند، آمریکا و اروپا برای تحقق نتایج همسو با اهداف خود به سرعت وارد عمل شدند. در لیبی مداخله نظامی کردند و در یمن یک راهکار سیاسی مخالف خواست مردم این کشور ارائه و اجرایی کردند...نتیجه این اقدام نیز مخلوطی از مطالبات مردمی و مداخله‌های بین‌المللی بود. ما امیدواریم که نیروهای مردمی این بهره‌برداری‌ها و سوءاستفاده‌های سیاسی خارجی را متوقف و محدود کنند. 

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: در بحرین انقلاب مردم با یک تحریک مردی آغار شد اما جامعه بین‌الملل به حمایت از رژیم حاکم و جلوگیری از دستیابی مردم به حقوقشان روی آورد. به همین دلیل است که مردم بحرین یک سال است که به طور مسالمت آمیز تظاهرات می‌کنند اما هیچ موضع جهانی و بین‌المللی در این قبال نمی‌بینیم و شورای امنیت، آمریکا یا اروپا هیچ اقدامی برای توقف کشتار در این کشور نمی‌کنند زیرا ساختار رژیم بحرین بخشی از طرح آمریکایی در منطقه است.

وی گفت: معیارهای ایالات متحده درباره انقلاب‌های عربی یکسان نیست و هیچ ارتباطی با دموکراسی و حقوق مردم ندارد. آمریکا بر اساس منافع خود و در راستای طرح اسرائیل در منطقه در قبال این تحولات موضع‌گیری می‌کند. 

شیخ قاسم درباره تحولات سوریه نیز گفت: کسی که میزان مداخله‌های بین‌المللی در امور سوریه را می‌بیند، درک می‌کند که سوریه اکنون برای آمریکا و جامعه بین‌الملل در اولویت قرار گرفته است. به همین دلیل این طرف‌ها برای ایجاد خشونت، کشتار و خونریزی در این کشور از هیچگونه حملیت نظامی و مالی مخالفان مسلح دریغ نمی‌ورزند و به طرح‌های رژیم حاکم در سوریه برای گفت‌وگو توجهی نمی‌کنند. درگیری های موجود در سوریه از سوی آمریکا و ابرقدرت‌ها حمایت می‌شود.

وی تاکید کرد: راهکار حقیقی برای مشکل سوریه، گفت‌وگو میان رژیم حاکم و معارضان و بخش‌های مختلف ملت سوریه است...من معتقدم که "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه این مرحله را نیز پشت سر خواهد گذاشت و طی مرحله آتی نیز بر اساس قانون اساسی کشورش، همچنان در این پست خواهد ماند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین