کد خبر: ۱۴۸۲۳۷
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۸

دورانی: در پس قرار گرفتن نام حدادعادل در فهرست متحد و پایداری اهدافی نهفته است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی دورانی ضمن بیان این مطلب در تحلیل نتایج انتخابات مجلس گفت: در کل کشور منهای تهران، با توجه به اینکه جبهه متحد به سمت کاندیداهای معتدل و عاقل‌تر رفته و افرادی با این مشخصات را در فهرست انتخاباتی خود قرار داده بود با اقبال بیشتری از سوی مردم مواجه شد.

وی افزود: هر چند در این دوره از انتخابات اقلیت‌های از فهرست‌های انتخاباتی همچون اصولگریان، صدای ملت و جبهه پایداری توانستند از شهرستان‌ها وارد مجلس شوند با این حال برتری جبهه متحد نسبت به سایر فهرست‌های انتخاباتی خیره کننده بود و این برتری در رقابت با جبهه پایداری هم بسیار محسوس بود.

دورانی گفت: اگر نامزدهای مشترک در دو فهرست جبهه متحد و جبهه پایداری را کنار بگذاریم، از فهرست انتخاباتی جبهه پایداری نامزدهای انگشت شماری در شهرستان‌ها توانستند شانس حضور در مجلس آینده را کسب کنند.

دبیر کل آبادگران جهادی ادامه داد: این انتخاب و رویکرد مردم به فهرست‌های انتخاباتی حکایت از آن دارد که در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی حامیان آقای احمدی‌نژاد از نسبت بسیار کمتری برخوردار خواهند بود.

وی افزود: در مجلس آینده دولت احمدی‌نژاد نمی‌تواند این انتظار را داشته باشد که فراکسیون انقلاب اسلامی با‌‌ همان شکل و شمایلی که در مجلس هشتم شکل گرفته بود شکل بگیرد چرا که با ورود انگشت شمار نامزدهای جبهه پایداری به مجلس، این فراکسیون در مجلس آینده اقلیت کوچکی خواهند بود.

این فعالی سیاسی اصولگرا تصریح کرد: میزان محبوبیت دولت احمدی‌نژاد و تفکر نزدیک به دولت سیر نزولی شدیدی را طی می‌کند، آن هم برخلاف سرمایه گذاری‌های این جریان از طریق اعطای سهام عدالت و پرداخت نقدی یارانه‌ها، که نشانه آن را هم می‌توان با شکست پروین احمدی‌نژاد، خواهر رییس جمهوری در زادگاهش دریافت کرد.

وی در ادامه با اشاره به رقابت جبهه متحد و پایداری در حوزه انتخابیه تهران گفت: در رقابت انتخاباتی در سطح تهران برابری نسبی میان فهرست‌های جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری به وجود آمد است که این کمی عجیب و دور از انتظار بود.


دورانی گفت: در حالی که این انتظار را داشتیم که جبهه پایداری در تهران با شکست سنگینی روبرو شود دیدم که در پایان اعلام نتایج انتخابات برابری نسبی میان نامزدهای دو فهرست اصلی اصولگریان به وجود آمد.


وی با بیان اینکه بخشی از برابری رقابت میان این فهرست انتخاباتی به عملکرد جبهه متحد باز می‌گردد گفت: جبهه متحد اصولگرایی از ابتدای شکل گیری جبهه پایداری اسیر بازی شده بود که این جبهه به راه انداخت؛ بازی امتیاز دادن و امتیاز گرفتن به منظور متقاعد کردن این جبهه برای پیوستن به جبهه متحد و ایجاد وحدت میان اصولگریان؛ وحدتی که از ابتدا هم مشخص بود که امکان پذیر نیست با این حال این بازی تنها منجر به جدی شدن جبهه پایداری نزد افکار عمومی شد.

دورانی گفت: همچنین حضور حداد عادل به عنوان عضو شورای داوری جبهه متحد اصولگریان در فهرست انتخاباتی جبهه پایداری آن هم بر خلاف تاکیدات آیت الله مهدوی کنی، تردیدهای را جدی را به وجود آورد و نیت واقعی جبهه متحد را زیر سوال برد.

دبیرکل آبادگران جهادی ادامه داد: با وجود آنکه پیش از این، از سوی اعضای جبهه متحد موضع گیری‌های شفافی علیه جبهه پایداری مطرح شده بود، حضور سرلیست این جبهه یعنی آقای حداد عادل در فهرست انتخاباتی جبهه پایداری این سوال را ایجاد کرد که آن موضع گیری‌ها چه بود و این تعامل و قرار گرفتن در فهرست انتخاباتی جبهه پایداری به چه معنا است.

این فعالی سیاسی اصولگرا تصریح کرد: آنچه که مسلم است در پس قرار گرفتن نام آقای حدادعادل در دو فهرست انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری اهدافی نهفته است که این اهدف با شروع رقابت بر سر ریاست مجلس نهم بیش از پیش نمایان خواهد شد.

وی با اشاره به آرایش سیاسی مجلس آینده نیز گفت: مجلس آینده را دو فراکسیون اقلیت شامل فراکسیون نزدیک به جریان دولت یا‌‌ همان فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس هشتم و فراکسیون صدای ملت که با اصلاح طلبان ائتلاف خواهند کرد و احتمالا دو فراکسیون اکثریت اصولگریان شکل خواهند داد.

به گزارش فرارو،دورانی با بیان اینکه در شکل گیری دو فراکسیون اصولگرایان حداد عادل نقش پررنگی خواهد داشت گفت: در صورتی که حداد عادل در کنار علی لاریجانی خود را به عنوان کاندیدای ریاست مجلس نهم معرفی کند و برای کسب این کرسی خیز بردارد آن وقت باید انتظار داشت که اصولگریان دو فراکسیون تقسیم شوند؛ فراکسیون اصولگریان سنتی و معتدل و فراکسیون اصولگریان تحول خواه، که تلاش برای کسب کرسی ریاست مجلس از سوی حدادعادل این دو فراکسیون را رو در روی یکدیگر قرار خواهد داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
0
0
تهران دست پایداری است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین