کد خبر: ۱۴۸۴۸۳
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۵

احمدی نژاد به چه کسانی نشان ملی داد؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اعطاي نشان‌ ملي به اين شخصيت‌ها، عصر سه شنبه همزمان با مراسم اعطاي جايزه «علامه طباطبايي» بنياد ملي نخبگان به اساتيد و محققان برجسته كشور در سالن شهيد بهشتي نهاد رياست جمهوري انجام شد.

در اين مراسم به آيت‌الله سيدعلي اكبر قريشي به پاس صرف بيش از 50 سال از عمر خود در تدريس و تفسير قرآن و تاليف كتب متعدد در حوزه دين، نشان درجه يك پژوهش از سوي رييس جمهور اعطا شد.

آيت‌الله قريشي در سال 1307 در شهر بناب ديده به جهان گشود و تحصيلات مقدماتي خود را محضر پدر بزرگوارش در حوزه‌ علميه‌ بناب طي كرده و پس از آن به قم عزيمت كرد.

وي پس از پيروزي انقلاب اسلامي عهده‌دار مسووليت‌هاي مختلفي از جمله عضويت در مجلس خبرگان رهبري، مسووليت نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه اروميه و نمايندگي ولي فقيه در جهاد كشاورزي بود.

آيت‌الله قريشي بيش از پنجاه سال از عمر شريف خود را صرف تدريس، تفسير قرآن كريم و تاليف كتب مختلف در حوزه‌ي دين كرد كه بسياري از آنها از كتب مرجع به شمار مي‌آيد كه از ميان آنها مي‌توان به قاموس قرآن در هفت جلد، تفسير الحسن الحديث در دوازده جلد و معجم صحيفه سجاديه اشاره كرد.

دكتر اسماعيل يزدي، متخصص آسيب‌شناسي و جراحي دهان، فك و صورت هم به پاس حدود پنج دهه تلاش علمي موفق به دريافت نشان درجه يك دانش شد.

دكتر يزدي كه در سال 1310 در قزوين ديده به جهان گشوده در حال حاضر مسووليت معاونت پژوهشي و رياست گروه علوم دندانپزشكي فرهنگستان علوم پزشكي را عهده‌دار است.

استاد در كنار پنج دهه عضويت در هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران و تربيت دانش‌پژوهان متعدد به راه‌اندازي رشته‌هاي تخصصي مختلفي مبادرت كرده‌ است.

در اين مراسم همچنين، نشان درجه يك فرهنگ و هنر به پاس بيش از 30 سال تلاش براي تعالي هنر از سوي رييس جمهور به استاد عبدالمجيد كياني هندي اعطا شد.

وي كه در سال 1320 در تهران متولد شد تحصيلات خود را با موفقيت تا مقطع كارشناسي ارشد در رشته موسيقي ادامه داد.

كياني هندي، پژوهشگر برجسته موسيقي كه از سال 1379 رييس گروه موسيقي فرهنگستان هنر است بيش از 30 سال سابقه تدريس دانشگاهي و تاليف كتب مختلف را در كارنامه خود دارد.

دكتر عادل آذر هم به پاس خدمات علمي و پژوهشي خود موفق به دريافت نشان درجه 2 پژوهش شد.

وي در سال 1345 در شهر دهلران ديده به جهان گشود و مقاطع مختلف تحصيلي را تا مقطع دكتري مديريت صنعتي با موفقيت طي كرد.

عادل آذر با تاليف 15 جلد كتاب در حوزه‌ علم مديريت و انجام 37 طرح تحقيقاتي و ارائه 170 مقاله علمي در مجلات داخلي و خارجي و همايش‌هاي ملي و بين‌المللي به عنوان پژوهش‌گر رشته مديريت در كشور بارها مورد تقدير قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا،كسب عنوان استاد نمونه و پژوهشگر برتر دانشگاه تربيت مدرس و استاد راهنماي برگزيده كشور با راهنمايي 71 رساله دكتري از جمله افتخارات دكتر عادل آذر است كه هم اكنون رياست مركز آمار ايران را بر عهده دارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین