کد خبر: ۱۴۸۵۰۲
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۰

احساس کمبود "باهنر" از نبود ‌"دهقان"

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جلسه علنی امروز مجلس که با حدود ۳۰ دقیقه تاخیر و بعد از یک جلسه غیر رسمی آغاز شد با حاشیه‌هایی همراه بود.

نمایندگان مجلس جلسه علنی صبح امروز خود را با حدود نیم ساعت تأخیر و بعد از یک جلسه تقریبا غیررسمی آغاز کردند؛ ظاهرا محمدرضا باهنر نائب‌رئیس مجلس در این جلسه غیررسمی به نمایندگان توصیه‌های اخلاقی - انتخاباتی کرده بود.

جلسه علنی امروز وکلای ملت با حاشیه‌هایی نیز همراه بود:

* محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس در جلسه علنی امروز خطاب به محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس که از جایگاه هیئت رئیسه به میان صندلی‌های نمایندگان رفته بود، گفت: آقای دهقان به هیئت رئیسه بیایید، شما که نباشید، ما احساس کمبود و خلأ می‌کنیم.

* تذکرات پی در پی محمدرضا باهنر نائب‌رئیس مجلس که در غیاب علی لاریجانی ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، برای شرکت نمایندگان در رأی‌گیری‌ها از نکاتی بود که امروز جلب توجه می‌کرد؛ باهنر در برخی مواقع چندین بار و به طور پی در پی از نمایندگان می‌خواست که در رأی‌گیری‌های مجلس شرکت داشته باشد.

* کلیات طرح قانون وزارت نفت امروز بعد از ۳۳ سال در مجلس تصویب شد البته نماینده دولت تلاش کرد که نمایندگان را متقاعد کند تا به کلیات این طرح رأی ندهند.

وی در توجیه این خواسته خود به نمایندگان گفت که با کلیات این طرح مخالفت کنند تا لایحه‌ای که در دولت در حال تدوین است جایگزین این طرح شود اما نمایندگان این پیشنهاد را نپذیرفتند و ترجیح دادند که بیش از این در انتظار نمانند و برای امور مربوط به وزارتخانه نفت قانونی تصویب کنند.

* در جریان بررسی طرح قانون وزارت نفت زمانی که محبی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس مشغول قرائت ماده ۳ از این قانون بود، یکی از نمایندگان از صندلی خود شروع به صحبت با وی کرد؛ محبی‌نیا خطاب به وی گفت: اگر حرفی دارید، در جایگاه هیئت رئیسه حضور یافته و مطرح کنید، وسط کار ترمز دستی را می‌کشید، من فکر کردم چه اتفاقی افتاده است. 

فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین