کد خبر: ۱۴۸۷۱۹
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۰

خريد با چرخ دستی هوشمند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محققان موفق به ابداع چرخ خريد هوشمند مجهز به حسگرهاي کنترل حرکت کينکت شده‌اند كه قادر است فرد را هنگام خريد از فروشگاه همراهي کرده و كالاهاي خريداري شده موجود در چرخ را با ليست خريد وي مطابقت دهد. 

حسگرهاي کينکت چرخ هوشمند متصل به يک تبلت با ويندوز 8 هستند که حرکات خريدار را تحت کنترل داشته و صاحب خود را همراهي مي‌کند. 

کنترل چرخ خريد هوشمند از طريق حرکات دست يا فرامين صوتي انجام مي‌شود و سيستم مي‌تواند خريدار را براي يافتن يک کالاي خاص در فروشگاه راهنمايي کند. 

چرخ خريد هوشمند (Smarter Cart) مجهز به سيستم تشخيص صدا است و خريدار مي‌تواند محل قرار گرفتن يک کالاي خاص در فروشگاه را از سيستم سؤال کند و اطلاعات مورد نياز بصورت صوتي اعلام يا بر روي صفحه تبلت به نمايش درمي‌آيد. 

با استفاده از سيستم شناسايي از طريق فرکانس راديويي (RFID) چرخ خريد هوشمند قادر است ليست خريد از پيش تعيين شده را بخواند و با اسکن بارکد کالاهاي موجود در چرخ، محتويات را به خريدار اعلام کرده و کسري کالا يا برداشتن يک کالاي خارج از ليست را اطلاع دهد. 

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، همچنين امکان محاسبه هزينه کل خريد و اتصال به حساب خريدار و پرداخت صورتحساب نيز در نظر گرفته شده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین