کد خبر: ۱۴۸۸۹۸
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۰:۲۷
لاریجانی:

سوال از رییس جمهور موضوع پیچیده‌ای نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی لاریجانی دراین برنامه که در ساعت ۲۰: ۵۰ آغاز شد با ارزیابی از سطح مشارکت مردم در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ‌ از قبل از این انتخابات طوفانی بر پا شده بود که شرایط داخلی کشور را نامناسب نشان می‌داد. برپاکنندگان این طوفان سعی در متزلزل جلوه دادن جایگاه ایران داشتند.

وی تاکید کرد: ‌ اهمیت این موضوع از این جنبه بیشتر بود که انقلابهای منطقه به ایران به چشم یک پیشرو و یک الگو می‌نگریستند.

نماینده مردم قم با اشاره به وظایف مجلس در قبال مشارکت مردم در انتخابات گفت: مجلس آینده باید وقتش را به جای حاشیه، صرف متن کند. مشکلات اقتصادی نظیر تورم، اشتغال و گرانی از جمله مسائلی است که باید با همکاری مجلس، قوه قضاییه و قوه مجریه حل شود، از آن گذشته رونق اقتصادی نیز از طریق رونق کسب وکار و سرمایه گذاری باید انجام شود.

لاریجانی تاکید کرد: ‌ رونق اقتصادی در شرایط سیاسی آرام محقق خواهد شد.

به گفته وی، مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای از دیگر مسائل مهمی است که باید از سوی نمایندگان مجلس نهم به صورت مستمر رصد و از ظرفیت‌های مجلس در این باره استفاده شود.

رییس مجلس شورای اسلامی در ارزیابی از عمکرد مجلس هشتم گفت: در این مجلس بیش از ۳۰۰ قانون مهم به تصویب رسید که شرایط کلی کشور را منظم می‌کند. برخی کمیسیون‌ها نظیر کمیسیون‌های قضایی و حقوقی و کشاورزی پنج و شش قانون مادر را تولید و به مجلس ارائه کردند و برخی از کمیسیون‌ها نیز ضعیف عمل کردند. کمیسیون انرژی نیز اکنون دومین قانون خود را به مجلس ارائه داده است.

لاریجانی در ارزیابی از آرایش نیروهای سیاسی در آستانه انتخابات مجلس نهم گفت: یک لیست دادن بی‌معنا است باید قبول کرد که سلایق مختلفی در کشور وجود دارد و تنوع حتما مفید است و هر چه تنوع معنادار‌تر باشد و بتواند سلایق مختلفی را پوشش دهد انتخابات عمیق‌تر می‌شود.

وی در حوزه تقنین از نمره ۲۰ به مجلس هشتم ۱۵ داد.

لاریجانی درخصوص تعیین تکلیف بودجه سال آینده نیز گفت: دولت بودجه ۹۱ را با دو ماه تاخیر و در آستانه انتخابات به مجلس ارائه کرد. طی روزهای باقیمانده از سال فرصتی برای بررسی لایحه بودجه وجود ندارد بنابراین به دولت تنخواه خواهیم داد.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ‌ تکلیف لایحه بودجه سال ۹۱ تا اردیبهشت سال آینده نهایی می‌شود.

به گزارش ایسنا،وی درخصوص سوال از رییس جمهور نیز گفت: سوال از رییس جمهور چهارشنبه در دستور کار مجلس قرار دارد و نباید به آن نگاهی داشت که گویا موضوعی پیچیده‌ای است سوال از رییس جمهور چند بند دارد و نباید خیلی آن را بزرگ و پیچیده کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین