کد خبر: ۱۴۹۲۰۸
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۵

افزایش قیمت نفت در بازار‌های جهانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بر اساس این گزارش قیمت نفت روز گذشته با 1.06 دلار کاهش به کمتر از 106.34 دلار رسیده بود . بر این اساس قیمت نفت برنت دریای شمال در بازار لندن نیز با 60 سنت افزایش به بیش از 125.94 دلار رسیده است .

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی افزایش اشتغال در اقتصاد آمریکا طی ماه فوریه و افزایش اعتماد مصرفی و سرمایه گذاری در این کشور تاثیر زیادی در رشد تقاضای انرژی خواهد داشت .

نشست مقامهای فدرال رزرو آمریکا نیز قرار است امروز سه شنبه برگزار شود و بازارهای بین المللی منتظر نتایج این جلسه هستند. کارشناسان و تحلیل گران انرژی بر این باورند که بازار جهانی نفت قادر به جبران کاهش 4 میلیون بشکه ای تولید نفت ایران نخواهد بود .

به گزارش خبرآنلاین،موسسه مالی سیتی گروپ در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد پایین بودن ظرفیت مازاد تولید نفت و افزایش فصلی رشد تقاضای انرژی موجب خواهد شد تا قیمت نفت برنت دریای شمال تا سه ماه سوم 2012 به بیش از 130 دلار در هر بشکه برسد . افزایش تنش در روابط ایران و غرب موجب شده است تا قیمت نفت از 96 دلار در ماه گذشته به شدت افزایش یابد و قیمت نفت برنت دریای شمال از ابتدای امسال تا کنون 17 درصد رشد داشته است .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین