کد خبر: ۱۴۹۴۴۸
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۳

پیامک حضور اجباری در مدارس در دو روز آخر سال ۹۰

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در روزهای پایانی سال و در زمانی که خانواده‌ها برای سفرهای نوروزی خود را آماده می‌کنند، برخی مدیران مدارس با ارسال پیامک به خانواده‌ها عنوان کرده‌اند که غیبت دانش‌آموزان در روزهای 27 و 28 اسفند غیرموجه است. 

تعدادی از خانواده دانش‌آموزان طی تماس‌هایی با خبرگزاری فارس از عدم هماهنگی در وزارت آموزش و پرورش گلایه کردند. 

این خانواده‌ها با اشاره به انتشار اخبار درباره «موجه‌ بودن غیبت دانش‌آموزان در روزهای 27 و 28 اسفند» اظهار داشتند که مدیران مدارس فرزندان آنها عنوان کرده‌اند که غیبت دانش‌آموزان در این روزها غیرموجه است. 

یکی از والدین دانش‌آموزان که کارمند دولت نیز است، گفت: من و همسرم برای روزهای 27 و 28 اسفند مرخصی گرفته‌ایم اما مدیر مدرسه پیامک زده است که باید دانش‌آموزان در مدرسه حضور یابند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش 15 اسفند امسال در حاشیه همایش «مدرسه ایرانی ـ معماری ایرانی» در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نظرتان درباره تعطیلی روزهای 27 و 28 اسفند، چیست، اظهار داشت: معلمان هم علاقه‌مند به تعطیلی نیستند. اگر دانش‌آموز سر کلاس باشد که فرهنگی نمی‌تواند به مدرسه نیاید؛ در هر حال ما تابعی از مردم هستیم. اگر خانواده‌ای سفری داشته باشد، مدیران مدارس برای دو روز 27 و 28 اسفند، سخت نمی‌گیرند و غیبت دانش‌آموزان موجه است. 

سیدعلی یزدیخواه مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز 3 روز بعد و در تاریخ 18 اسفند در حاشیه برگزاری مراسم تجلیل از منتخبان سیزدهمین جشنواره جوان خوارزمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مدارس تهران تا آخرین ساعت رسمی روز یکشنبه 28 اسفند دایر است، گفت: البته بخشی از فعال بودن مدارس به حضور دانش‌آموزان برمی‌گردد. ما مدرسه را تعطیل اعلام نمی‌کنیم، اما اگر دانش‌آموزان بخواهند همراه خانواده خود به مسافرت بروند مشکلی نداریم.

پیامک‌های حضور اجباری در مدارس مورد تأیید نیست 

علی فرهادی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیامک تعدادی مسئولان مدارس مبنی بر حضور اجباری دانش‌آموزان در روزهای 27 و 28 اسفند، اظهار داشت: چنین پیامک‌هایی مورد تأیید آموزش و پرورش نیست و لازم‌الاجرا نیز نخواهد بود. 

وی ادامه داد: دانش‌آموزان می‌توانند در روزهای شنبه و یک‌شنبه 27 و 28 اسفند با اطلاع خانواده در مدرسه حضور نداشته باشند و مدیران مدارس نیز مخالفتی نمی‌کنند. 

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: همانطور که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است، مسئولان مدارس به خانواده‌ها درباره غیبت دانش‌آموزان در روزهای 27 و 28 اسفند سخت نمی‌گیرند و غیبت دانش‌آموزان موجه است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین