کد خبر: ۱۴۹۴۵۶
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۶
در واكنش به اظهارات احمدي‌نژاد

راغفر: مردم معنای تورم را می‌دانند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: يك كارشناس اقتصادي در واكنش به اظهارات روز چهارشنبه احمدي‌نژادي در مجلس گفت: مردم معنای تورم را می‌دانند دولت نمی‌تواند با ارائه آمارهای ضد و نقیض مردم را گمراه کند.

حسین راغفر در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان این که آمار‌های اقتصادی باید بازتاب حقیقی خود را در جامعه داشته باشند تصریح کرد: کاهش تقاضا بر عرضه و تولید تاثیر گذاشته است حتی تصور کاهش نرخ بیکاری نیز امکان پذیر نیست.

به گفته راغفر، نرخ بیکاری تنها در شرایطی که سرمایه‌گذاری‌های مولد و فعالیت‌های عمرانی و حتی فعالیت‌های بخش خدمات و رشد اقتصادی افزایش داشته باشند کاهش می‌یابد. این در حالی است که در ایران سیاست‌های دولت تولید محور نبوده و بخش واردات و کالاهای وارداتی رونق بیشتری دارند. شدت این مسئله تا جایی است که در سالهای گذشته بخشی از کارخانجات کشور به حال تعطیل و یا نیمه تعطیل درآمدند و از این رو روند ریزش نیروهای کار شدت بیشتری به خود گرفت.

این کارشناس اقتصادی، خاطرنشان ساخت: با توجه به واردات بی‌رویه انواع کالای مصرفی تولید شده به عنوان مهمترین سیاست دولت در مقابله با تورم که از توان تولیدگران داخلی به عنوان عاملان ایجاد و یا حفظ اشتغال موجود کاسته است، ارائه هرگونه آمار درمورد کاهش بیکاری در کشور غیر واقعی است.

او با اشاره به اظهارات ضد و نقیض دولت در زمینه ایجاد سالیانه یک میلیون فرصت شغلی در کشور تصریح کرد: سالیانه به صورت میانگین ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌گیرند این در حالست که دولت ادعا می‌کند سالیانه یک میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین