کد خبر: ۱۴۹۴۵۹
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۵

برکناری یکی از مقامات ارشد حزب کمونیست چین

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: چين از بركناري يكي از سیاستمداران برجسته و رهبر شعبه حزب «کمونیست» در منطقه مهم «چونگ‌چینگ» از مقامش خبر داد. 

«شین‌هوا» خبرگزاری رسمی چین، گزارش داد که «بو ژیلای،» از سیاستمداران برجسته و رهبر شعبه حزب کمونیست در منطقه مهم چونگ‌چینگ را از مقامش برکنار کرد.

بو ژیلای 62 ساله، از جمله کسانی بود که انتظار می‌رفت در تغییراتی که قرار است در پایان سال جاری در کادر رهبری حزب کمونیست چین صورت بگیرد از نامزدهای تصدی سمت‌های ارشد این حزب باشد.

با اینهمه، ماه گذشته رئیس پلیس سابق این منطقه به مدت یک روز در سفارت آمریکا اقامت یافت و همین واقعه باعث تضعیف موقعیت بو ژیلای و انتقاد شدید از او شد.

طبق گزارش شین‌هوا، «ژانگ دجیانگ» معاون نخست‌وزیر، به جای بو، مقام ریاست حزب کمونیست در این منطقه را بر عهده خواهد گرفت.

برکناری این مقام حزبی پس از خاتمه اجلاس سالانه پارلمان، کنگره ملی خلق، صورت گرفت در حالی‌که پیشاپیش، غیبت او از این اجلاس به گمانه‌زنی‌هایی درباره آینده این مقام ارشد حزبی دامن زده بود.

بو ژیلای پس از یک دوره سکوت طولانی، سرانجام هفته گذشته درباره «وانگ لی‌جون» رئیس سابق پلیس صحبت کرد و به پرسش‌های خبرنگاران در این رابطه و در حاشیه اجلاس پارلمان جواب داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وی گفت که تصورش را هم نمی‌کرد که وانگ فرار کند و اقدام رئیس پلیس منطقه را ناگهانی و دور از انتظار توصیف کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین