کد خبر: ۱۴۹۴۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۸۴ - ۱۲:۰۰
در بیانیه ای اعتراض آمیر

ایران به شورای حکام هشدار داد

آفتاب‌‌نیوز : در بيانيه‌ای كه پس از تصويب قطعنامه در شوراي حكام از سوی ايران قرائت شد، آمده است: قصورهايی كه به عنوان عدم تمكين خوانده شده كاملا از لحاظ قانونی و فنی اشتباه است.

در اين بيانيه تاكيد شده است: ايران در دو سال گذشته به منظور اعتمادسازی نسبت به ماهيت صلح‌آميز برنامه هسته‌ای خود به بازرسی‌های آژانس تن داد.

در ادامه اين بيانيه آمده است: هر جا كه مساله حل شد،‌ اتهامات تازه‌ای مطرح شد كه بر اساس اسناد و مداركی بود كه به سختی می‌توان حتی آنها را معتبر ناميد و با اين حال تهران به هر يك از آنها پاسخ داد و هر يك از اتهامات ثابت شد، غلط بوده است

در اين بيانيه با اشاره به خارجي بودن منبع آلودگی دستگاه‌های ايران و تاييد اين امر از سوی آژانس آمده است: تنها يك دليل براي اين تصميم وجود دارد و آن اين است كه كشورهاي غربي داراي سلاح هسته‌اي و هم پيمانان آنها از موضع جديد خود مبنی بر اين كه كشورهای غيرهسته‌ای بايد علاوه بر تعهدات موجود خود از همه حق مسلم خود براي توسعه و توليد سوخت و انرژی هسته‌ای برای مصارف صلح‌آميز دست بردارند، كوتاه نمي‌آيند.

در اين بيانيه با تاكيد بر اين كه تصميم شورای حكام نقض توافقات ايران و سه كشور اروپايي در بيانيه تهران بود، تصريح شده: با دخالت شواری حكام، ايران ديگر هيچ تعهدی به تدابير داوطلبانه اعلام شده در اين بيانيه ندارد.

با اين حال جمهوری اسلامی ايران با ابراز تاسف از اين كه به رغم حسن نيت موجود تلاش‌ها ناكام مانده است،‌ اعلام كرد: تهران برای ادامه همكاری با آژانس در چارچوب تعهدات پادمان‌ها آماده است برای اعتمادسازی و اجراي پادمان و اطمينان دادن نسبت به اين كه به سمت سلاح منحرف نمی شود با آژانس همكاری كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین