کد خبر: ۱۴۹۵۵۲
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۰
سومین جلسه دادگاه فساد مالی

نماینده دادستان: متهم ردیف دوم کاسه داغتر از آش شده بود

تهدید کارمندان گروه آریا به اخراج
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «س.ک» متهم ردیف دوم پرونده فساد مالی اخیر از دقایقی قبل برای ادای توضیحات درباره نحوه گشایش ال‌سی‌ها در جایگاه قرار گرفت.

متهم در پاسخ به سوال قاضی سراج مبنی بر اینکه آیا نمی‌دانستید این کارتان به کشور ضربه می‌زند، گفت: نمی‌خواستیم به اقتصاد کشور ضربه‌ای وارد کنیم.

همچنین وکیل مدافع متهم در این‌باره گفت: گشایش اعتبارات اسنادی توسط متهم، قانونی بوده است و او خلافکار نیست هرچند سقف گشایش‌ها را رعایت نکرده است.

وی ادامه داد: کمیته عالی اعتبارات بانک صادرات درباره ۸۸ مورد گشایش اعتبار معادل ۳۳۰ میلیارد تومان را صادر کرده بود و در اسفند سال ۸۸ نیز هزار میلیارد تومان گشایش اعتبار دیگر صادر کرد.

در گزارش‌های حرفی از جعلی بودن اسناد نشده

این وکیل ادامه داد: در گزارش‌ دیوان محاسبات حرفی از جعلی بودن گشایش‌های اعتبار اسنادی به میان نیامده است. اداره حراست بانک صادرات هم هیچ دلیلی برای جعلی بودن نیاورده است و مشخص هم نکرده است اگر اینها جعلی بوده چگونه برخی از آنها در بانک صادرات از او پول گرفته شده و به خزانه واریز شده است.

وکیل «س.ک» گفت: در گزارش سازمان بازرسی کل کشور هم هیچ حرفی از جعلی بودن گشایش‌ها نشده و فقط عنوان شده که برخی مقررات رعایت نشده است.

وی افزود: بند دوم کیفرخواست اشاره به مشارکت در اداره یک شبکه را داشته است در حالی که هیچ جای بازجویی‌ها درباره این شبکه حرفی به میان نیامده است.

وی افزود: همچنین موکلم به هیچ عنوان درباره عضویت یا نحوه آشنایی با این شبکه تفهیم اتهام نشده است و بخش سوم هم درباره علم به ضرر رساندن به نظام است هم تاکنون به متهم تفهیم نشده است.

نماینده دادستان: تناقض‌گویی وکیل باعث تعجب موکلش شده است

فراهانی، نماینده دادستان تهران در ادامه در جایگاه قرار گرفت و گفت: این اظهارات وکیل مدافع متهم ردیف دوم مغایر با محتویات پرونده است که حتی متهم نیز از این مغایرت تعجب کرده است.

در این لحظه قاضی سراج خطاب به وکیل متهم که میان حرف‌های نماینده دادستان می‌آمد گفت: لطفاً ساکت باشید تا نماینده دادستان اظهاراتش را تمام کند. شما یک ساعت حرف زدید و او ساکت بود.

در تمام گزارش‌‌ها جعلی بودن مجوز گشایش‌ها مطرح شده است

فراهانی در ادامه اظهارات خود گفت: در تمام گزارش‌ها عنوان جعلی بودن مجوز گشایش‌ها بیان شده است و شخص متهم نیز اقرار کرده که بدون مجوز، گشایش اعتبار کرده است آنگاه چگونه وکیل وی می‌گوید که ال‌سی‌ها قانونی بوده است.

قاضی سراج خطاب به نماینده دادستان گفت: خطاب شما باید دادگاه باشد.

متهم کاسه داغ‌تر از آش شده بود و کارمندان را تهدید می‌کرد

به گزارش فارس، فراهانی در ادامه با بیان اینکه آیا دریافت ۲.۴ میلیارد تومان از سوی متهم از عواید باند و شبکه نیست گفت: این متهم خودش کاسه داغ‌تر از آش شده بود. او در برخی موارد کارمندان مه‌آفرید را تهدید می‌کرد که اگر نامه‌ها را ندهند، آنها را برکنار خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
0
0
.......واسه یه وام 2 میلیونی صد جور ضامن و وثیقه میخواهند .......
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین