کد خبر: ۱۴۹۶۹۲
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۴

کارشکنی صرافی‌های امارات‌ درانجام مبادلات‌ارزی‌ با ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همزمان با متوقف شدن همکاری های سازمان خدمات مالی بین المللی سوئیفت با ایران، صرافی های امارات نیز از مبادله با ریال خودداری می کنند.خوددارى صرافى هاى بزرگى چون الانصارى و الامارات از انجام مبادلات ارزی با ریال ایران، باعث شده است که سایر صرافى ها نیز از چنین تعامل هایى خوددارى کنند و تجار، شرکت ها و ایرانیان مقیم امارات را با مشکل مواجه کنند.

بر اساس این گزارش یک منبع آگاه تاکید کرد: تحریم های بین المللی از یک سو و سقوط ارزش ریال از سوی دیگر موجب شده است داد و ستد با ریال در امارات کاهش یابد.

بر اساس آمارهای رسمی بیش از 8400 شرکت ایرانى در زمینه هاى مواد غذایى ، مواد خام ، آهن و فولاد ، دستگاه‌هاى الکترونیکى ، لاستیک ماشین ، وسایل خانگى و خدمات در امارات مشغول فعالیت هستند و حدود 400 هزار ایرانى در این شیخ نشین زندگى مى کنند.

امارات در سال های اخیر، یکی از شریک های اصلی تجاری با جمهوری اسلامی ایران بوده است و بر اساس آمارهای رسمی امارات دومین کشور عمده‌ مقصد کالاهای صادراتی ایران است. براساس گزارش گمرک جمهوری اسلامی ایران، میزان مبادله تجاری دو کشور ایران و امارات در 8 ماهه امسال 15 میلیارد دلار بوده است.

به گزارش فارس،از این میزان سهم صادرات ایران به کشور امارات 3 میلیارد دلار و سهم واردات از امارات 12 میلیارد دلار بوده است. مرتضی معصوم زاده ، رئیس هیات مدیره شورای بازرگانان ایران در دوبی، با تاکید بر این موضوع که مبادلات تجاری ایران و امارات به شدت رو به کاهش است افزود: در صورتی که روند کنونی ادامه یابد حجم مبادلات تجاری ایران و امارات به کمتر از 5 میلیارد دلار خواهد رسید .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین