کد خبر: ۱۴۹۷۸۷
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۷

شهادت چند ایرانی در انفجارهای کربلا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده درمرکز شهر مقدس کربلا ۱۳شهيد و۴۰زخمي برجاي گذاشت که سه نفر از شهدا، از زائران ايراني هستند.

انفجار اول در ساعت هشت صبح به وقت بغداد در منطقه «باب بغداد» درفاصله يک کيلومتري حرم امام حسين (ع) روي داد وچند دقيقه بعد ازاين انفجار، و در حالی که آمبولانسها برای انتقال مجروحان به بیمارستان به محل وقوع این جنایت رسیدند، تروریستهای تکفیری از ازدحام جمعیت سوء استفاده و خودروی بمبگذاری دیگری را منفجر کردند که شمار زیادی از مردم بیگناه شهید و زخمی شدند. حال برخي از زخمي ها وخيم است و احتمال افزايش آمار شهدا وجود دارد.

براساس اين گزارش، ساعت ۸:۳۰ صبح امروز در انفجار بمب در شهر حله مرکز استان بابل هم ۳۷ نفرکشته و زخمي شدند.

از دیگر مناطقی که امروز انفجار در آنها صورت گرفت شهرهای سامرا، بایجی، طوز خورماتو، دقوق و ضلوئیه واقع در شمال عراق و شهرهای حله و لطیفیه در جنوب کشور بودند.

همچنین یک خودروی پارک‌شده در پارکینگ ساختمان پلیس کرکوک و یک بمب کنارجاده‌ای تعبیه شده در خیابان منتهی به این ساختمان نیز لحظاتی پس از انفجار نخست، منفجر شد. بیشترین آمار تلفات مربوط به شهر کرکوک در شمال عراق است که انفجار یک خودرو در نزدیکی مقر فرماندهی پلیس ۷ نفر را کشته و ۳۰ نفر را زخمی کرد.

این انفجار‌ها در حالی صورت می‌گیرد که قرار است نشست سران ۲۲ کشور اتحادیه عرب برای اولین بار پس از سقوط رژیم بعث عراق طی چند روز آتی در شهر بغداد برگزار شود. این نشست به منزله آغاز کار دولت عراق در منطقه پس از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین