کد خبر: ۱۴۹۸۲۴
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۴
12ماه ورزش ایران - اردیبهشت

برکناری یک رئیس به خاطر استعمال مواد مخدر

سپاهان قهرمان شد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دوازده روز از اردیبهشت ماه سال 90 بدون اینکه اتفاق یا خبری خاص داشته باشد برای ورزش ایران سپری شد اما در سایر روزهای این ماه اتفاقات زیادی افتاد که البته بیشتر آنها برخواسته از فوتبال بود. مانند بستری شدن حسین هدایتی و مرحوم ناصر حجازی در بخش مراقبت‏های ویژه بیمارستان، پایان لیگ دهم و مشخص شدن قهرمان و تیم‎های سقوط کرده، حذف سرخابی‎ها از لیگ قهرمانان آسیا و ... .

به گزارش مهر، این ماه هم مانند خیلی از ماه‌های دیگر سال اتفاقات ناخوشایند در خود جای داد که شاید بدترین آنها برکناری یکی از روسای هیات ورزشی به دلیل استعمال مواد مخدر بود. مهمترین رویدادهای اردیبهشت ماه سال 90 به این شرح هستند:

اول اردیبهشت ماه
* کاروان 28 نفره ایران که در قالب سه رشته دوومیدانی، وزنه برداری وتنیس روی میز برای شرکت در رقابت‎های معلولان قطع عضو و ویلچری جهان (IWAS) عازم امارات شده بود با کسب 29 مدال (10 طلا، 11 نقره و 8 برنز) به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

* پینگ‌پنگ بازان ایران با حذف شدن در بخش انفرادی و دو نفره مسابقات پروتور جهانی اتریش بدون کسب هیچ عنوان و مدالی به کار خود در این رقابت‌ها پایان دادند. ایران در بخش تیمی این رقابت‏ها نیز از کسب مدال بازماند.

سوم اردیبهشت ماه
* دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا طی حکمی مدیرعامل باشگاه سپاهان ‌اصفهان را به عنوان عضو کمیته باشگاه‌های حرفه‌ای AFC منصوب کرد.

* با مثبت اعلام شدن دوپینگ پرتابگر دیسک قطری در بازی‎های آسیایی گوانگجو، مدال برنز محمد صمیمی در این بازی‏ها به نشان نقره تبدیل شد.

پنجم اردیبهشت ماه
* حسین هدایتی مالک باشگاه استیل آذین به دلیل حمله قلبی در بیمارستان بستری و تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت.

* مرحله نهم و پایانی مسابقات دوچرخه سواری تور بین‎المللی کره‌جنوبی با عنوان سومی تیم پتروشیمی تبریز به پایان رسید.



تیم فوتبال سپاهان برای سومین بار قهرمان لیگ برتر شد

دهم اردیبهشت ماه
* سومین دوره مسابقات توسعه‎ای واترپلو جام فینا که در عربستان جریان داشت با نایب قهرمانی تیم ایران به پایان رسید.

* نوشاد عالمیان با شکست پینگ‎پنگ‏باز فرانسوی به عنوان قهرمانی و مدال طلای رقابت‌های پروتور جهانی لوکزامبورگ دست یافت.

* حمید قاسمی معاون ارتباطات، آموزش و امور فرهنگی سازمان تربیت بدنی از سمت خود کناره گیری کرد.

دوازدهم ازدیبهشت ماه
* مجتبی شریفی، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که در مدت حضورش در این فدراسیون نوسانان زیادی در صدور حکم‌های متخلفین داشت و با انتقادات بسیاری نیز مواجه بود، از این سمت کناره گیری کرد و اسماعیل حسن زاده جانشین وی شد.

سیزدهم اردیبهشت ماه
* تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان در هفته پنجم نهمین دوره رقابت‎های لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی یک بر صفر برابر الامارات به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد.

پانزدهم اردیبهشت ماه
* بسکتبالیست‎های نوجوان کشورمان با شکست 67 بر 79 برابر عراق و کسب عنوان سومی همراه با سهمیه آسیایی به کار خود در مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا پایان دادند. این مسابقات در عراق جریان داشت.

شانزدهم اریبهشت ماه
* بیستمین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان در حالی در کره‎جنوبی به پایان رسید که تیم ملی ایران با شکستن طلسم 38 ساله برای نخستین‌بار به عنوان قهرمانی این مسابقات دست یافت. این عنوان با سه مدال طلا، یک نقره و دو برنز به دست آمد.

* تیم ملی کامپوند مردان ایران مدال برنز مرحله اول رقابت‌های جام جهانی تیراندازی باکمان در کرواسی را از آن خود کرد.

هجدهم اردیبهشت ماه
* ناصر حجازی دروازه پیشین تیم ملی و باشگاه استقلال پس از یک هفته بستری بودن در بخش ICU از بیمارستان کسری مرخص شد.

* رقابت‎های کبدی ساحلی باشگاه‎ها و دستجات آزاد ایران با قهرمانی تیم ایثار محمدآباد گرگان به پایان رسید.

* رقابت‌های کاپ یک قایقرانی آب‌های آرام جهان در لهستان با کسب عنوان سیزدهم برای شاهو ناصری و حذف طالبیان در مرحله نیمه نهایی به پایان رسید.

* مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان در بخش انفرادی با حضور نمایندگان ایران در هر دو بخش مردان و زنان در هلند آغاز شد.

نوزدهم اردیبهشت ماه
* مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور با صعود تیم‌های داماش گیلان و مس سرچشمه به لیگ برتر، صعود تیم‌های فجرسپاسی شیراز و آلومینیوم هرمزگان به مرحله پلی‌آف این رقابت‌ها و سقوط فولاد نطنز و استقلال اهواز به لیگ دسته دوم به پایان رسید.

* کوهنورد کرمانی به نام "عیسی میرشکاری" در جریان برنامه مستقل صعود به قله "ماناسلو" از سلسله جبال هیمالیا به دلیل بیماری جان سپرد.

بیستم اردیبهشت ماه
* با شکست نوشاد عالمیان برابر ورزشکار کرواسی در جدول اصلی مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان پرونده بازیکنان ایرانی در این رقابت‌ها بدون کسب هیچ عنوان و مدالی بسته شد. نوشاد تنها بازیکنی بود که وارد جمع 128 بازیکن برتر شده بود. دیگر نمایندگان ایران در مراحل پایین‌تر حذف شده بودند.

* در فاصله کوتاه تا مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان سه ملی پوش این تیم به نام‌های سعید رفیع نژاد، یاسردادوند و حامد مجیدی در اعتراض به وضعیت اردو، نامناسب بودن امکانات رفاهی، پرداخت نشدن حقوق و فشار تمرینات محل اردو را ترک کردند.

* تیم فوتبال پرسپولیس با مربیگری علی دایی در هفته ششم رقابت‎های لیگ قهرمانان آسیا برابر الوحده امارات 2 بر صفر باخت و از دور رقابت‎ها کنار رفت.

بیست و یکم اردیبهشت ماه
* در چارچوب هفته ششم رقابت‎های لیگ قهرمانان آسیا تیم فوتبال استقلال با نتیجه 2 بر یک النصر عربستان را شکست داد اما با این وجود از دور رقابت‌ها کنار رفت. این در حالی است که سپاهان در این روز با پیروزی 4 بر یک مقابل الجزیره امارات صدرنشین مرحله مقدماتی شدند.

* تیم والیبال پیکان در دیدار برگشت مرحله نهایی رقابت‎های لیگ برتر با غلبه بر سایپا برای ششمین بار متوالی به عنوان قهرمانی این مسابقات دست یافت.

* انتخابات کمیته‎های مختلف فدراسیون جهانی تنیس روی میز در حالی برگزار شد که ایران به دلیل اختلافات داخلی و محروم کردن تنها داور بلوبج خود، مهمترین و تاثیرگذارترین کرسی در میان کمیته‎های این فدراسیون یعنی کمیته قوانین را از دست داد.

بیست و چهارم اردیبهشت ماه
* عزیزالله محمدی، رئیس سازمان لیگ برتر فدراسیون فوتبال از تعیین سقف 350 میلیون تومانی برای قرارداد فصل یازدهم مربیان و بازیکنان لیگ برتر خبر داد.

* در پی گزارش رسیده به حراست تربیت بدنی شمال شرق مبنی بر تخلف مسئولان هیئت جودو و استفاده از مواد مخدر در محل هیئت، اواخر هفته گذشته نمایندگان حراست ضمن حضور در محل با عوامل تخلف برخورد کردند. در پی این تخلف، دفتر هیئت پلمپ شد ضمن اینکه رئیس خاطی این هیئت نیز از سمتش برکنار شد.

* سومین دوره رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان جام شهید شیرودی که با حضور 14 تیم داخلی و خارجی در شهرستان تنکابن برگزار شد با قهرمانی تیم میزبان به پایان رسید.

بیست و پنجم اردیبهشت ماه
* تیم وزنه برداری نوجوانان که برای شرکت در رقابت‎های جهانی عازم پرو شده بود با کسب دو مدال نقره توسط کاظمی نژاد و اورنگی در رده نهم قرار گرفت.

* تیم فوتبال سپاهان با کسب تساوی برابر پرسپولیس برای سومین بار در 10 دوره گذشته لیگ برتر و دومین سال پیاپی عنوان قهرمانی لیگ برتر باشگاه‌های ایران را به خود اختصاص داد تا پرافتخارترین تیم لیگ کشورمان لقب بگیرد. همزمان تیم استیل آذین با شکست برابر شهرداری تبریز به لیگ دسته اول سقوط کرد.

بیست و هفتم اردیبهشت ماه
* در این روز حساب فدراسیون شنا مسدود شد و امیرحسین آیت اللهی، رئیس وقت این فدارسیون نیز موضوع را به مسئولان پیشین مرتبط دانست.

بیست و هشتم اردیبهشت ماه
* مرحله ششم و نهایی بیست و ششمین دوره مسابقات دوچرخه سواری تور بین‎المللی آذربایجان با ثبت نهایی پیراهن طلایی برای مهدی سهرابی و کسب عنوان قهرمانی برای تیم پتروشیمی تبریز برگزار شد.

* فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرد امارات متحده عربی و ایران برای میزبانی رقابت‎های جام باشگاه‎های جهان سال 2013 و 2014 اعلام آمادگی کرده‌اند.

* مسابقات والیبال لیگ برتر باشگاه‎های کشور با عنوان سومی تیم کاله به پایان رسید.

سی‎ام اردیبهشت ماه
* کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال نخستین فهرست از بازیکنان منتخب خود را برای همراهی این تیم اعلام کرد که در بین آنها نام علی کریمی نیز دیده می‎شد.

* تیم ملی کشتی آزاد ایران در پایان بیست و چهارمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا با کسب یک مدال طلا و سه مدال نقره و یک پله سقوط نسبت به دوره گذشته این مسابقات به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

* دهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با سقوط استیل آذین، پیکان قزوین و پاس همدان به لیگ دسته اول به اتمام رسید.

سی و یکم اردیبهشت ماه
* به دنبال وخیم شدن وضعیت بیماری ناصر حجازی، پیشکسوت فوتبال کشور وی بار دیگر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کسری بستری شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین