کد خبر: ۱۴۹۸۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۸۴ - ۱۱:۴۲

نظامیان فراری انگلیسی عامل نا آرامی های خوزستان

آفتاب‌‌نیوز : اين دو انگليسي كه براي ناشناس‌‏ماندن، لباس عربي بر تن كرده بودند و با خود جنگ‌‏افزار و مواد منفجره حمل مي‌‏كردند علاوه بر نقش‌‏آفريني در حوادث خوزستان كه به خاك و خون كشيده‌‏شدن تعدادي از شهروندان ايراني انجاميد، روابط مستحكمي با بازگانان يهودي مرتبط با رژيم اسرائيل داشته‌‏اند.

وي با اشاره به اينكه اين دو تن در قاچاق اسلحه و مشروبات الكلي به ايران نيز دست داشته‌‏اند، ادامه داد: تمامي اين اقدامات هدف‌‏دار، از سوي دولت انگليس برنامه‌‏ريزي شده بوده است.

يك قاضي عراقي، ديروز حكم بازداشت اين دو نظامي انگليسي را صادر كرد اما "جان ريد" وزير دفاع انگليس كه از اعضاي بلندپايه حزب حاكم كارگر و زير نظر "توني بلر" نخست‌‏وزير اين كشور است مدعي است كه حكم قاضي عراقي، غيرقانوني است زيرا بر اساس قوانين عراق، نيروهاي انگليسي موجود در عراق، از مقررات قوه قضائيه انگليس پيروي مي‌‏كنند.

مقام بلندپايه امنيتي دولت عراق تصريح كرد: 38 تن از افسران اطلاعات ارتش و وزارت دفاع انگليس،‌‏ براي دامن‌‏زدن به نا آرامي‌‏هاي اخير در استان نفت‌‏خيز خوزستان، مأمور شده بودند كه اين افراد علاوه بر انجام اين مأموريت، به مخالفان نظام جمهوري اسلامي ايران تمرينات نظامي مي‌‏داده، به آنها كمك و از آنان حمايت لجستيك و مالي مي‌‏كرده‌‏اند تا ضمن عبور از مرز عراق با ايران، به اهداف سازماني خود جامه عمل بپوشانند.

پيش از اين، يك مقام امنيتي عراقي ديگر، از همكاري اين دو انگليسي با دستگاه جاسوسي رژيم اسرائيل (موساد) خبر داده بود.

این در حالیست که نماینده اهواز در مجلس با اشاره به تحركات دولت انگليس عليه جمهوري اسلامي ايران گفت: وزارت امور خارجه بايد موظف باشد تا با سند و مدرك عليه دولت انگليس در مجامع بين‌المللي اقدام كند.

حميد زنگنه با بيان اين كه دولت انگلستان در دفعات مختلف در امور داخلي ايران دخالت كرده است، اظهار داشت: دخالت و دست داشتن در آشوبهاي خوزستان و حركت در جهت منافع ايران در قضيه پرونده هسته‌اي ايران و تصويب قطعنامه در اين زمينه نشان مي‌دهد كه جمهوري اسلامي ايران از سوي دولت انگليس و متحدانش تحت فشار است و انگليس ثابت كرده كه براساس سه اصل عزت، حكمت و مصلحت با ما رفتار نمي‌كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین