کد خبر: ۱۴۹۸۹۰
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۵

لیگ برتر فوتبال ایران 16 تیمی می شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سازمان لیگ برتر فوتبال ایران در دوران ریاست عزیر محمدی در چهار سال گذشته پستی و بلندی های فراوانی را تجربه کرد اما خوشبختانه روند مثبتی در فوتبال ایران و برنامه ریزی های صورت گرفته مشاهده شد.

در این بین یکی از مهمترین موضوعاتی که چالش های بسیاری برای عزیز محمدی و همکارانش در سازمان لیگ ایجاد کرده بود بحث استفاده باشگاه های ایرانی از دروازه بانان خارجی بود و حالا صحبت‌هاي بهروان اين مساله را وارد فاز جديدي مي‌كند.

غلامرضا بهروان درباره تعداد تيم‌هاي ليگ برتر و آزادگان در فصل ۹۳-۱۳۹۲ مي‌گويد: برنامه ما اين است كه در يك پروسه زماني كوتاه ۲۸ تيم حاضر در رقابت‌هاي ليگ آزادگان را به ۱۸ تيم برسانيم كه اين ۱۸ تيم در يك گروه با يكديگر به رقابت بپردازند. اين برنامه‌اي بود كه من از قبل تهيه و ارائه كرده بودم و همه مسوولان فدراسيون نيز با اين طرح موافقند اما فضاي انتخابات فدراسيون فوتبال باعث شد كه اين برنامه اجرا نشود البته هدف ما اين است كه كاهش تعداد تيم‌هاي ليگ آزادگان در فصل ۱۳۹۳-۱۳۹۲ اتفاق بيفتد.

بهروان با تاكيد براينكه مي‌خواهيم تعداد تيم‌هاي ليگ برتر نيز به ۱۶ تيم كاهش يابد، ادامه مي‌دهد: امكانات اكثر باشگاه‌ها اجازه نمي‌دهد كه تعداد تيم‌هاي حاضر در رقابت‌هاي ليگ برتر ۱۸ تيمي باشد. ديدگاه ما به اين موضوع بايد واقع بينانه باشد. براي شما مثال مي‌زنم، تمام رسانه‌ها به ورزشگاه برگزاري فينال جام حذفي ايراد مي‌گيرند يا مثلا ورزشگاه غدير اهواز ساخته مي‌شود اما حداقل يك ضلع از جايگاه تماشاگران را مسقف نمي‌سازند تا مطابق استانداردها و خواسته‌هاي AFC باشد. بايد از اين نكته غافل نشويم كه براي كسب پروانه حرفه‌اي توسط باشگاه‌هاي حاضر در رقابت‌هاي ليگ برتر تنها تا سال ۲۰۱۳ فرصت داريم.

سرپرست كميته مسابقات فدراسيون فوتبال با تاكيد بر اينكه كاهش تعداد تيم‌هاي ليگ برتر را براي سيزدهمين دوره اين رقابت‌ها مد نظر داريم مي‌گويد: در خصوص مكانيزم سقوط تيم‌ها به دسته پايين‌تر هنوز به جمع بندي نرسيده ايم، بايد در اين خصوص كار كارشناسي صورت گيرد و اين موضوع را نيز در دستور جلسات خود قرار خواهيم داد.

او از قوت گرفتن احتمال استفاده تيم‌ها از دروازه‌بان خارجي در دوازدهمين دوره رقابت‌هاي ليگ برتر نيز خبر مي‌دهد: در خصوص لغو قانون ممنوعيت استفاده باشگاه‌هاي ليگ برتر از دروازه‌بان خارجي، نظر باشگاه‌ها براي ما اهميت دارد و بنابراين از آنها نظر خواهي مي‌كنيم و بعد تصميم مي‌گيريم.

به گزارش جوان آنلاین،بهروان در پاسخ به اين پرسش كه چرا نامه‌اي با سربرگ سازمان ليگ و امضاي شما در خصوص تغيير مكان فينال حذفي از شيراز به اهواز به دو باشگاه شاهين و استقلال ارسال شد، مي‌گويد: من از ابتداي طرح اين موضوع با تغيير محل فينال جام حذفي و برنامه‌اي كه از قبل در اين خصوص تدوين شده مخالف بودم. محتواي نامه‌اي كه به دو باشگاه ارسال كرديم بر مبناي اين بوده كه امكان تغيير مكان فينال حذفي از شيراز به اهواز نيز وجود دارد، بنابراين هر دو باشگاه شاهين و استقلال خود را براي برگزاري بازي فينال در ورزشگاه غدير اهواز نيز آماده كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین