کد خبر: ۱۵۰۰۰۸
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۷

ادعای جدید رسانه​های غربی: خرید ۱۳۰ میلیون دلاری تجهیزات شنود ایران از چین

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دو روزی است که برخی رسانه​های بیگانه، مدعی معاملات مالی جدیدی میان ایران و چین شده​اند.

روز پنجشنبه رويترز از خريد 130 ميليون دلاري تجهيزات شنود از چين توسط شرکت مخابرات ايران در دو سال گذشته خبر داد. خريد از شرکت ZTE که گويا به فروش نرم افزارهاي ضد ويروس مشهور است.

اين ادعا که منبع مشخصي نداشت مبناي تحليل​هاي غرض ورزانه ديگر رسانه​هاي خارجي بيگانه همچون تلويزيون بريتانيايي بي​بي​سي قرار گرفت تا به اين بهانه بار ديگر بر تنور تبليغات کذب عليه جمهوري اسلامي ايران بدمد. اين رسانه مدعي بي​طرفي بار ديگر جانبداري خود از مواضع غرب را به اثبات رسانيد و مدعي شد: با اقلام وارداتي از چين، رديابي و امکان شناسايي مکان دو طرف مکالمات تلفني نيز ميسر شده و پيامک​ها و موقعيت کاربران اينترنت نيز زير ذره​بين است!

بي​بي​سي که ادعا مي​کرد خريد 130 ميليون دلاري ايران از چين شامل تجهيزات شنود، فيلترينگ، کنترل محتواي اينترنتي چت و ايميل نيز هست، ادامه داد: برخي از اين تجهيزات امريکايي است! البته اين رسانه فراموش کرده بود که سال​هاست ايالت متحده امريکا با اعمال تحريم عليه ايران، مانع از صادرات کالاهايش به کشورمان مي​شود و چطور ممکن است که اين تجهيزات با واسطه چين به ايران بيايد؟

به گزارش خبرآنلاين، گاف ديگر بي​بي​سي اين بود که يک روز بعد از اين تحليل​هاي پررنگ ولعاب در خبر کوتاهي اعلام کرد که ZTE روابط تجاري​اش با ايران را لغو کرده است!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین