کد خبر: ۱۵۰۰۳۷
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۴

عراق ادعاي ضد ايراني آمريكايي‌ها را رد كرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزير حمل و نقل عراق ادعاهاي مسوولان آمريكايي مبني بر استفاده ايران از حريم هوايي و زميني عراق براي آن‌چه كه «انتقال سلاح براي نظام سوريه»" ناميده شد را رد و تاكيد كرد كه اين سخنان تنها دروغ‌ پردازي‌هاي آمريكايي‌هاست.

هادي العامري در گفت‌وگو با خبرنگاران بيان كرد: اين ادعاها تنها يك دروغ‌پردازي از سوي آمريكايي‌هاست. اين‌ها ادعاهايي دروغين و توخالي هستند. بين مبادلات تجاري عراق و ساير كشورها نوعي اعتماد وجود دارد و اگر كه انتقال سلاحي از سوي كشوري به كشور ديگر وجود داشته باشد، ما هم در جريان موضوع قرار خواهيم گرفت.

وي ادامه داد: هواپيماهايي از طريق حريم هوايي عراق به سوريه، اردن و اروپا پرواز مي‌كنند. در حال حاضر بيش از 10 هزار هواپيما به طور ماهيانه از كشورهاي مختلف از اين كشور عبور مي‌كنند و برخي از آن‌ها نيز در فرودگاه‌هاي عراق به زمين مي‌نشينند. اگر شك و ترديدي در خصوص يكي از اين هواپيماها وجود داشته باشد، ما به آن اجازه عبور نخواهيم داد.

وي افزود: هم‌چنين هيچ كشوري در جهان وجود ندارد كه همه هواپيماهاي در حال عبور از حريم هوايي‌اش را براي بازرسي فرود بنشاند.

وزير حمل و نقل عراق گفت: آمريكايي‌ها در اين‌باره با ما صحبت كردند و ما به آن‌ها گفتيم كه نيازمند يك دليل و مدرك هستيم. هم‌چنين با ايراني‌ها در اين خصوص صحبت كرديم و به آن‌ها گفتيم كه ما مخالف عبور هر نوع سلاح از طريق عراق هستيم و آن‌ها نيز تاكيد كردند كه اطلاعات داده شده در اين باره كاملا نادرست است؛ چرا كه نظام بشار اسد، رييس جمهور سوريه نيازمند حمايت‌هاي اقتصادي است و نه اسلحه.

به گزارش روزنامه‌ عراقي المدي ، وي تاكيد كرد: معتقدم سخنان (آمريكايي‌ها) تنها يك دروغ و ساخته و پرداخته خودشان است. علاوه بر آن اگر ايران خواهان ارسال اسلحه به سوريه بود آن را با كشتي‌هايي كه مي‌تواند ده‌ها هواپيما را حمل كند، به سوريه مي‌فرستاد پس چه نيازي است كه از طريق هوا سلاح بفرستد؟

وي ادامه داد: سلاح سوريه به واسطه روس‌ها تامين مي‌شود و روسيه هم علنا اعلام كرد كه با سوريه قراردادهايي در اين زمينه دارد و به حمايت‌هايش در اين زمينه ادامه مي‌دهد علاوه بر آن ناو روسي در سوريه مستقر است؛ بنابراين نيازي به ارسال سلاح به سوريه از سوي ايران وجود ندارد.

به گزارش ايسنا،سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا چندي پيش از پروازهاي هواپيماهاي باري ايران به سوريه از طريق حريم هوايي عراق ابراز نگراني كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین