کد خبر: ۱۵۰۲۰۲
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۴
تحولات عراق

تعیین زمان برگزاری نشست ملی

الهاشمی خواستار دخالت خارجی در عراق شد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جلال طالبانی رئیس جمهوری عراق، پنجم آوریل آتی را زمان برگزاری نشست ملی تعیین کرد و از کمیته آماده سازی خواست تمام اقدامات برای برگزاری موفق آن را انجام دهد.

بر اساس بیانیه صادره از دفتر ریاست جمهوری عراق، تصمیم جلال طالبانی برای تعیین زمان برگزاری نشست ملی، پس از رایزنی ها و تماسهای فشرده با نوری المالکی نخست وزیر و اسامه النجیفی رئیس پارلمان و برخی دیگر از رهبران و شخصیتهای سیاسی عراق اتخاذ شده است.

نوری المالکی در سخنانی در 23 مارس بر ضرورت برگزاری نشست ملی در آوریل آتی تاکید کرده بود.

اختلافات میان فهرست العراقیه به رهبری ایاد علاوی و دولت قانون به رهبری نوری المالکی درباره مسائل متعددی به ویژه صدور حکم دستگیری طارق الهاشمی از رهبران العراقیه به سبب متهم شدن به حمایت از اقدامات تروریستی همچنان ادامه دارد.

ادامه تحرکات منفی طارق الهاشمی در شمال عراق

طارق الهاشمی که تحت حمایتهای مسئولان کردستان عراق همچنان از تسلیم خود به دستگاه قضایی عراق برای رسیدگی به اتهامات خود طفره می رود، بار دیگر اظهارات تحریک آمیز بر زبان جاری کرد.

الهاشمی که از حمایتهای گسترده رسانه های عربی مخالف دولت منتخب عراق همچون العربیه و الجزیره برخوردار است و حتی سخنانش به طور مستقیم از برخی شبکه ها پخش شد، خواستار دخالت بیگانگان در امور عراق برای نجات وی شد.

از سوی دیگر شبکه العربیه مدعی شد خبرهایی درباره پایان ائتلاف بارزانی با مالکی منتشر شده است.

این شبکه با بیان اینکه علت بحران بارزانی و مالکی، عدم تحویل الهاشمی به دولت مرکزی عراق در بغداد است، ادعا کرد ائتلاف بارزانی با العراقیه نقشه سیاسی عراق را تغییر خواهد داد .

به گزارش مهر به نقل از السومریه، طارق الهاشمی از 19 دسامبر 2011 و در پی پخش اعترافات تکان دهنده برخی اعضای تیم محافظان وی به دست داشتن در اقدامات تروریستی به منطقه کردستان عراق گریخت و همچنان در آنجا به سر می برد، این در حالی است که برخی رسانه های عربی از احتمال پناهندگی سیاسی الهاشمی به عربستان سعودی خبر دادند که اخیرا برای شرکت در نشست سران عرب، رفع اتهامات از معاون فراری طالبانی را به عنوان پیش شرط شرکت خود اعلام کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین