کد خبر: ۱۵۰۳۷۳
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۶

پاپ از کوبا خواست تا به دنبال آزادی واقعی باشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پاپ بندیکت شانزدهم در مراسم عشاء ربانی که در میدان روولوشن (انقلاب) هاوانا برگزار شد، از مردم کوبا درخواست کرد که در پی یافتن آزادی واقعی باشند. 

وی که به زبان اسپانیایی صحبت می کرد، خطاب به دولت کوبا گفت که برای کلیسای کاتولیک حقوق بیشتری برای فعالیت در این جزیره قائل شود، حقوقی شامل آزادی تدریس تعلیمات مذهبی در مدارس و اداره بعضی از دانشگاه ها.

حدودا ۳۰۰ هزار نفر در مراسم عشاء ربانی که در آخرین روز از سفر پاپ به کوبا برگزار شده بود، شرکت داشتند. 

قرار است پاپ بندیکت امروز چهارشنبه ۲۸ مارس با فیدل کاسترو، رهبر انقلاب و رئیس جمهور سابق کوبا، نیز ملاقات و گفتگو داشته باشد. 

فیدل کاسترو که یک بار نیز در ۱۹۹۸ در جریان بازدید پاپ ژان پل دوم، رهبر وقت کاتولیک های جهان، از این جزیره با وی ملاقات کرده بود، گفت که خودش درخواست کرده است چند دقیقه با پاپ بندیکت شانزدهم گفتگو کند.
رائول کاسترو، برادر کوچکتر فیدل کاسترو، در طول مراسم در ردیف جلو نشسته بود. 

ساعت ها پیش از آغاز مراسم، موجی از جمعیت برای خوش‌آمدگویی به این شخصیت بزرگ روحانی به تدریج در میدان جمع شدند. 

وقتی پاپ وارد محل شد، جمعیت با شعار "زنده باد کوبا" و " زنده باد پاپ" از او استقبال کردند. 

موعظه پاپ در میدان روولوشن با مضمون آزادی و ترغیب مردم کوبا به ساختن جامعه ای بازتر بر اساس درستی، مساوات و مصالحه ایراد شد. 

در طول سفر سه روزه پاپ به کوبا، گروهی از فعالان در راستای ترویج حقوق بشر در این کشور، خواهان مداخله بیشتر کلیسا شدند. 

پاپ بندیکت شانزدهم پیش از عزیمت به کوبا گفته بود که "کمونیسم با حقیقت مطابقت ندارد" و کوبا باید به یک الگوی اقتصادی جدید دست یابد. 

وی که در ابتدای سفر سه روزه‌اش وارد شهر سانتیاگو در کوبا شده بود، در اظهاراتی خواهان تلاش بیشتر رهبران کوبا برای اجرای اصلاحات بر اساس خواسته‌های مردم شد. 

به گزارش بی بی سی، هنگام ورود پاپ بندیکت شانزدهم به فرودگاه سانتیاگو، رائول کاسترو، رییس جمهوری کوبا، با رژه نظامی و شلیک توپ از وی استقبال کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین