کد خبر: ۱۵۰۴۲۹
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۹

بکارگیری نام جعلی به جای خلیج فارس توسط امیر کویت و پخش زنده از العالم!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اجلاس سران عرب در حالی به میزبانی بغداد برگزار می شود که شبکه العالم متعلق به صداوسیمای ایران در اقدامی تامل برانگیز اظهارات سران این کشورها را به صورت زنده پخش می کند و این در حالی است که بخشی از این اظهارات صددرصد برخلاف منافع جمهوری اسلامی ایران است.

اگرچه رسانه عربی زبان ایران می بایست به این دست اجلاس به شکل ویژه بپردازد اما پرسش اساسی این است که آیا ضرورتی دارد در شرایطی که برخی شبکه های عربی مطرح نیز به این صورت به اجلاس سران عرب نپرداخته اند، العالم تمام برنامه هایش را متوقف و به اجلاسی بپردازد که تعداد قابل توجهی از رهبران حاضر در آن رسماً یا تحت پوشش در حال اتخاذ مواضع ضدایرانی هستند و طبیعتاً دور از پیش بینی نیست که در خصوص ایران و یا سایر حوزه ای که ایران در آنها منافع دارد، اظهاراتی داشته باشند که خلاف مصالح ایران است؟

به عنوان نمونه شیخ 'صباح احمد الصباح'، امیر کویت در اظهاراتش از لفظ مجعول «خلیج ع - ر - ب - ی» به جای خلیج فارس استفاده کرد و این مسئله از تریبونی که از محل بیت المال ملت ایران درز حال اداره است باز پخش شد و بعید نیست تا پایان این اجلاس اظهارات ضدایرانی ای یا حداقل خلاف منافع ایران مطرح شود که بحث خلیج فارس در مقابل بسیار کوچک بنماید! با این حساب آیا بهتر نبود گزیده این اجلاس پخش می شد و العالم به بزرگ کردن این اجلاس کمک نمی کرد؟!

به گزارش بازتاب، اجلاس سران عرب در شرایطی تحت تدابیر شدید امنیتی در بغداد برگزار می شود که برخی سران عراب نیز از حضور در این اجلاس سر باز زدند و عربستان در اقدامی که انتقادات تندی نسبت به آن صورت پذیرفته است، در عوض حضور شاه یا معاونینش در این اجلاس سفیر خود در عراق را برای پر کردن صندلی این کشور در این اجلاس اعزام کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین