کد خبر: ۱۵۰۴۶۷
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۷

آخرین تحولات لیبی؛ تدوام درگیری‏های قبیله ای در سبها

8 نفر کشته شدند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که برخی منابع وابسته به شورای انتقالی لیبی از بازگشت آرامش به سبها سخن می گویند افراد قبیله التبو از ادامه درگیری ها در این شهر خبر دادند. 

یک منبع سیاسی آگاه در شهر "سبها" لیبی اعلام کرد: هواپیماهای لیبی یک کاروان نظامی که از چاد عازم لیبی بود را مورد حمله قرار دادند.

این منبع بیان کرد: توافقنامه آتش بس میان طرفهای درگیر در سبها جمعه(امروز) امضا می شود و نیروهای ویژه به رهبری سرهنگ "ونیس بوخماده" مواضع را برای ایجاد منطقه حائل میان طرفین درگیر در اختیار گرفته است.

منبع مذکور اعلام کرد: درگیری ها متوقف شده و همه دستگاهها برای کمک به توقف درگیری ها در سبها حضور دارند.

این در حالی است که "عبدالرحمن العریش" از پرشکان بیمارستان سبها گفت: اوضاع بسیار بد است و ظرف ساعات گذشته هشت جسد به بیمارستان آورده شده است.

از سوی دیگر "محمد الحریزی" سخنگوی شورای انتقالی لیبی اعلام کرد: اوضاع در سبها آرام است و بر اساس آتش بسی که قرار است به امضا برسد افراد قبایل التبو به سوی شهر قطرون عقب نشینی می کنند.

"عبدالمجید سیف النصر" عضو شورای انتقالی لیبی نیز بیان کرد: نیروهای وابسته به وزارت دفاع برای کنترل مواضع استراتژیک و جدا کردن طرفهای درگیر وارد عمل شده اند و اوضاع رو به بهبودی است.

اما "زینب محمد" از ساکنان "الهجاره" و از اعضای افراد قبیله التبو با اشاره به ادامه درگیرها در سبها قبایل دیگر را متهم به سوزاندن منازل افراد قبیله التبو کرد.

"عیسی عبدالمجید منصور" رهبر قبیله التبو نیز اظهار داشت: منطقه الهجاره به طول کامل سوخته است و قبایل دیگر درصدد سوزندان منطقه "المهدیه" از مناطق دیگر متعلق به قبیله التبو هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شایان ذکر است در درگیری های اخیر میان قبیله التبو و قبایل عربی دیگر بر اساس آخرین آمار 220 نفر کشته و زخمی شده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین