کد خبر: ۱۵۰۴۸
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۸۴ - ۱۵:۲۵

عماد افروغ: باید خودمان تحریم اقتصادی را آغاز کنیم

آفتاب‌‌نیوز : عماد افروغ نماینده تهران در جمع خبرنگاران پارلمانی تصریح کرد: من خواستار ایتسادگی ایران در مقابل قطعنامه اخیر شورای حکام هستم و باید بایستیم و زیر بار این موضع ذلت بار نرویم. عزت ما در گرو مقاومت ماست. 

وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران که پرسید آیا فکر می کنید با جوانانی که موهایشان را ژل می زنند می توان در مقابل امریکا جنگید اظهار داشت: این گونه سخن نگویید ما همان نگاه را به شهید همت داریم به چهره های مو ژل زده هم داریم، نگوییم جنگ تمام نشده است باید به دستاوردهایمان نگاه مستمر داشته باشیم. 

رئیس کمیسیون فرهنگی افزود: ما مقاومت از روی شجاعت و همراه با تدبیری می خواهیم. 

افروغ در پاسخ به این سوال که اگر ایران تحریم اقتصادی شود، چه باید کرد گفت: ما باید خودمان از هم اکنون تحریم اقتصادی را شروع کنیم. قرار نیست هر کشوری که به ما بی مهری می کرد ما به او مهر بورزیم بعید می دانم سیاست مهرورزی آقای احمدی نژاد هم این باشد. 

عضو ائتلاف آبادگران خواستار قطع معاملات اقتصادی ایران با کشورهایی شد که علیه ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی رای داده اند. 

نماینده تهران تصریح کرد: فرض کنیم جمهوری اسلامی ایران امروز بگوید که ما همه شرایط آژانس بین المللی انرژی اتمی را می پذیریم آنگاه مردم چگونه به مسئولان نگاه خواهند کرد؟ 

افروغ اضافه کرد: ما باید تا جایی که امکان دارد فعالیت دیپلماتیک خود را پیش ببریم اما این کار هم باید در چارچوب عزت، مصلحت و حکمت با تفوض اصل عزت باشد. 

وی دیپلماسی ایران را« واقعا فشل» توصیف کرد. 

رئیس کمیسیون فرهنگی در مورد واکنش احتمالی مجلس گفت: مجلس باید مصوبه ای داشته باشد، که تمام جهان را در بر گیرد. باید قطع ارتباطات اقتصادی و تشکیل اتحادیه های سیاسی و منطقه ای را جدی بگیریم. 

نماینده تهران در پاسخ به این سوال که آیا کشورهای آسیایی می تواند با پشتیبانی از قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی ایران را تنها گذاشته گفت: چون ما فقط مساله هسته ای را دیده بودیم نه همکاری در همه جهات.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۸۴/۰۷/۰۳
0
0
يمن، الجزاير، برزيل، چين، مکزيک، نيجريه، پاکستان، روسيه، آفريقای جنوبی، سريلانکا، تونس و ويتنام به قطعنامه رأی ممتنع دادند و تنها کشوری که رأی مخالف داد ونزوئلا بود.
هر چي گدا گشنه و بيچاره بودن هم راي ممتنع دادند وفقط وفقط ونزوئلا راي مخالف داده!!!!
روسيه هم که امسال قرارداد 1.2 ميليارد دلاري نيروگاه بوشهر مورد لطف قرار گرفته بود وشد 2.5 ميليارد دلار با اين حال راي مخالف نداد !!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین