کد خبر: ۱۵۰۵۶۰
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۴

واژگونی پراید، دو كودک خردسال را كشت

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: رییس مركز حوادث و فوریتهای پزشكی قم گفت: بر اثر واژگونی پراید متاسفانه دو كودك خردسال كشته و پنج نفر دیگر مجروح شدند.

'محمد جواد باقری' روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این حادثه ساعت 10 و 42 دقیقه امروز در كیلومتر 30 جاده قدیم قم - كاشان رخ داد.

وی با بیان اینكه این خودرو پراید هفت سرنشین داشت، اضافه كرد: سه نفر از مجروحان بدحال این حادثه توسط سه آمبولانس به بیمارستان نكویی استان قم منتقل شدند و دو نفر دیگر نیز بصورت سرپایی درمان شدند.

وی همچنین گفت: متاسفانه ساعت 10 و 37 دقیقه امروز، یك خودرو پژو پرشیا نیز در جاده قدیم ساوه - سلفچگان، نزدیك جاده قاهان واژگون شد كه این حادثه نیز هفت مجروح بر جای گذاشت كه توسط سه آمبولانس به بیمارستان شهید بهشتی استان منتقل شدند.

باقری در ادامه بیان كرد: از ساعت هشت صبح دیروز تا هشت صبح امروز، یكهزار و 54 تماس با مركز اورژانس گرفته شده كه 339 مورد این تماسها موجب انجام ماموریت امدادی شده است.

وی با بیان اینكه در این مدت تعداد تصادفات منجر به جرح در سطح شهر 34 مورد و در محورهای مواصلاتی نیز 13 مورد بوده است، افزود: تعداد بالای تصادفات شهری مربوط به تعداد موتورسیكلتهای موجود در این استان است كه با توجه به جمعیت و وسعت استان قم بسیار چشمگیر است، بطوریكه درصد بالایی از تصادفات داخل استان مربوط به موتورسیكلتها می باشد.

وی گفت: همچنین 14 نفر از مجروحان تصادفات سطح شهر بصورت سرپایی درمان شدند و 31 نفر نیز توسط آمبولانسهای مركز اورژانس به بیمارستانهای سطح شهر انتقال یافتند.

باقری ادامه داد: در تصادفات جاده ای نیز 19 مجروح به بیمارستانهای سطح شهر و هفت نفر در محل حادثه درمان شدند.

وی با بیان اینكه خوشبختانه در این مدت بجز حادثه امروز، مورد تصادف دیگری كه منجر به فوت شده باشد در استان گزارش نشده است، گفت: 193 نفر نیز با مراجعه به ایستگاه های 10 گانه سلامت مستقر در محورهای مواصلاتی و حرم مطهر حضرت معصومه(س) مداوا شدند.

طرح امداد نوروزی اورژانس قم از 25 اسفندماه 90 آغاز شده و تا 14‌فروردین امسال ادامه دارد.

32 آمبولانس جاده ای و شهری نیز به همراه 14 آمبولانس پشتیبان در این طرح بصورت 24 ساعته بكار گرفته شده اند.

در همین راستا 10 ایستگاه سلامت اورژانس قم در داخل شهر و محورهای مواصلاتی جهت مراجعه حضوری مردم فعال است.

260 پرسنل پزشك، پرستار و كاردان فوریتهای پزشكی استان قم در طرح امداد نوروزی امسال شركت دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین