کد خبر: ۱۵۰۶۰۱
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۳

سرقت میلیاردی از طریق سایت شرط‌بندی فوتبال

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس پلیس فتاي استان اردبیل از دستگیری گردانندگان يك سایت شرط‌بندی مسابقات فوتبال خبرداد. 

سرهنگ امینی در اين‌باره گفت: درپي گزارش اخذ شده مبنی بر فعالیت سایتی شرط بندی مسابقات فوتبال، ماموران تحقیقات خود را آغاز كردند و مشخص شد که مشخصات اولیه جعلی بوده است.

وی افزود: در ادامه کارشناسان طراح سایت را شناسایی کردند که وی بیان داشت اين سایت را طراحی و به صورت اینترنتی به شخصی فروخته است که در بررسی‌های نهایی توسط پلیس متهم شناسایی و طی عملیاتی وی دستگیر شد.

امینی با بیان اینکه متهم پس از رویت مدارک و مستندات موجود به جرم خود اعتراف کردند گفت: از طریق سایت شرط‌بندی فوتبال مبلغ دو ميليارد و 659 ميليون ریال از کاربران کلاهبرداری کرده است.

به گزارش ایسنا، وی ضمن هشدار به افراد عنوان کرد که به هیچ عنوان به سایت‌های شرط‌بندی اعتماد نکرده زیرا این سایت‌ها صرفا برای کلاهبرداری از شما دایر گشته و در اکثر این سایت‌ها فردی که هویت خارجی ندارد به عنوان برنده اعلام شده و تنها شما مورد ضرر قرار گرفته‌اید و از نظر قانونی دایرکنندگان این سایت‌ها مجرم تلقی می‌شوند و با مدیران این‌گونه سایت‌ها برخوردی قانونی و قاطع خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Georgia
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
0
3
نظر یکی از دوستان خبرنگار رو اینجا کپی میکنم:
از نظر بنده بحث پیش بینی در ایران سه عنوان داره:
1- مسائل شرعی:
در سایت هایی که سالم فعالیت میکنند چندین استفتاء و تاییدیه مراجع به طور مستند درج شده. (که البته قابل بحث و توضیح بیشتر هست. به یاد دارم برخی از همکاران رسانه ای من از برخی مراجع پرسیدند که آیا قمار حلال است یا حرام؟ خب مسلمه که حرامه برادر من... این طرز سوال پرسیدن خیلی تفاوت داره با استفتائات تفصیلی).
2- سایت سالم / ناسالم:
کارهایی که پلیس فتا عجولانه انجام میده (که قبلا نهادهای بزرگتر با حوصله مثال زدنی انجام داده بودند):
نکته اینجاست که برخی از سایت ها واقعا کلاهبرداری میکنند با روش هایی مثل کپی کردن و زدن فرم کامل و... (قبلا در وبلاگی که در گوگل قابل سرچ هست توضیح دادم). بنده بعنوان یک مطبوعاتی قدیمی و نماینده شش ساله یکی از موسساتی که سالم فعالیت میکنه و تمامی کاربران با جدیت خواستار برچیده شدن موسسات کلاهبردار هستیم. اما معدود سایتهایی که واقعا سالم فعالیت میکنند باید "حمایت" شود. خبر ورزشی، تیک برد، کارشناسی، برد و باخت و...
3- افراد تندرو / از میدان به در بردن ایرانی ها:
- خواهی نخواهی پیش بینی مسابقات فوتبال بسیار جذاب است. شرکت کننده با هزار تومن سرگرمی و هیجان بی بدیلی را نصیب خود میکنند که قابل قیاس با سرگرمی های دیگر نیست. دوستی میگفت خوشحالم سه تا از برادران کوچکتر من بجای اینکه به فکر دوست بازی و اعتیاد و قلیان و سرگرمیهای دیگری که نداریم باشند، در حال تحلیل بازیهای فوتبال هستند و سه نفری یک فرم دوهزار تومنی میزنند و چند روزی سرگرم هستند.
حال در نظر بگیریم که سایت های داخلی را از بین ببریم، چه اتفاقی میافتد؟ تنها ثمره آن "خروج ارز از کشور" و "کلاهبرداری های کلان" میشود. در حالیکه سایت های بیشمار خارجی در حال فعالیت هستند و اکثر کاربران ایرانی با نحوه خرید ویزا کارت، مستر و... آشنایی دارند. بسیار موارد دیده شده که فردی را به واسط میگیرند و با برنده شدن در مسابقه آن فرد ناپدید میشود.
شبکه سه، سایت ها و نشریات ورزشی هم که همیشه در حال تبلیغ سایت های پیش بینی خارجی هستند. از تبلیغات دور زمین فوتبال گرفته تا تبلیغات روی سینه بازیکنان.
خوشحال خواهم شد نظر "بدون حذفیات" منتشر شود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین