کد خبر: ۱۵۰۸۹۰
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۹

راه های ترک اعتیاد به تکنولوژی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: البته باید به آن تلویزیون و یا گذراندن وقت پشت میز کامپیوتر شخصی و بازی با پلی استیشن وسایر کنسولها را هم اضافه کنیم . به نوشته ریدرز دایجست بنا به آخرین تحقیقات صورت گرفته ، بیش از 64 درصد مردم در روز بیش از چهار ساعت وقت شان را صرف یکی از این دستگاه ها می کنند . دردهه های گذشته پزشکان همیشه درباره نشستن مقابل تلویزیون به عنوان نماد جدا کردن فرد از تحرک و زندگی عادی هشدار می دادند اما هجوم محصولات مختلف تکنولوژیک سلامتی مردم را بیش از پیش به خطر انداخته است .برای جلوگیری از تداوم این اعتیاد مضر می توان از راهکارهای ساده ای استفاده کرد. 

همیشه با خودتان قرار بگذارید اگر روزی آفتابی باشد بجای اینکه مقابل تلویزیون و یاکامپیوتر شخصی تان بنشینید، با فعالیتهای ورزشی سرگرم باشید و یا حداقل یک ساعتی را به پیاده روی بگذرانید. این قانون را برای همه اعضای خانواده تعمیم دهید و سعی کنید در صورت امکان برنامه تحرک و ورزش دسته جمعی باشد. 

جابجا کردن مبلمان خانه هم می تواند بهانه ای برای تحرک و عدم گذراندن وقت مقابل تلویزیون باشد. اگر هوای بیرون مناسب نیست ، لااقل بجای اتلاف وقت در سایتهای اجتماعی ، سری به سایتهای توریستی بزنید و درباره کشورها و شهرهای دیدنی جهان اطلاعاتی کسب کنید و یا مقاله های مورد علاقه تان را در روزنامه های معتبر بخوانید. 

زمان مطالعه را فدای بازی با کنسولها و یا تماشای برنامه های تلویزیونی نکنید و لااقل در روز 30 صفحه کتاب و یا مجله بخوانید. عادت مطالعه روزانه را به سایر اعضای خانواده منتقل کنید و از آنها هم بخوانید اگر وقت آزاد دارند کمتر آن را درکنار کامپیوترو یا مقابل تلویزیون بگذرانند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین