کد خبر: ۱۵۰۹۰۰
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۱

گراني کالا قبل از افزايش دستمزد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: افزايش قيمت مواد غذايي حداقل ۳۰ درصد است که اين امر موجب شده تا کارگران پيش از اينکه طعم افزايش ۱۸ درصدي دستمزد خود را بچشند ناچار به تحمل گراني و تورم شوند.

مشاهدات ميداني خبرنگار ما حاکي از آن است نرخ ماکاروني ۷۰۰ گرمي از ۷۵۰ تومان به ۹۵۰ تومان و قيمت رشته سوپي نيز از ۷۵۰ تومان به ۹۰۰ تومان رسيده است.

گفتني است، نرخ هر بطري نوشابه يک ليتري نيز از هزار تومان به هزار و ۲۰۰ تومان رسيده است. 

لازم به ذکر است، افزايش قيمت انواع مواد لبني به مراتب محسوس‌تر و بيشتر از ساير کالا و فراورد‌هاي غذاي است تا جايي که قيمت ماست دوليتري از ۴ هزار و ۲۰۰ تومان به ۴ هزار ۶۰۰ تومان، نرخ کره ۵۰ گرمي از ۴۰۰ تومان به ۵۰۰ تومان و قيمت پنير ۴۰۰ گرمي از هزار و ۷۰۰ تومان به دو هزار تومان رسيده است.

براساس اين گزارش، نرخ حبوبات نيز با آغاز سال جاري افزايش قابل توجهي را تجربه کرده است تاجايي که صاحبان سوپرمارکت‌ها بيش از اين هربسته از انواع حبوبات را با نرخ دوهزار و ۳۰۰ تومان خريداري مي‌کردند اما امروز بايد هر کيلو از انواع حبوبات را با قيمت ۳ هزار و ۷۰۰ تومان از بنکداران بخرند.

به گزارش موج، يکي از کالا‌هايي که رشد بي‌منطقي داشته است نرخ آدامس است که از بسته‌اي ۵۰۰ تومان به هزار تومان رسيده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
0
شورای عالی کار در نشست بعدازظهر امروز چهارشنبه علاوه بر افزایش 18 درصدی حداقل دستمزد کارگران برای سال 91 ، افزایش سایر سطوح مزدی را 7 درصد تعیین کرد.
متن بالا به افزایش حقوق 7 در صدی اشاره می نماید ، به این مفهوم که چنانچه یک نفر ماهانه 450 هزار تومان در سال 90 دستمزد دریافت نماید در سال 91 با 7 درصد افزایش481 هزار تومان دستمزد دریافت می نماید و افزایش 18 در صدی تنها برای حداقل دستمزد است .
حال لطفا نسبت افزایش دستمزد 7 در صدی به افزایش 30 در صدی کالا را تحلیل نمایید!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین