آفتابنیوز : آفتاب: یاهو حدود 2 هزار نفر از کارمندانش را اخراج کرد و به نظر میرسد این پاکسازی ادامه خواهد داشت و این کمپانی به طور همه جانبه دست به سازماندهی مجدد زده است.
هفته گذشته، کارا سوئیشر از AllThingsD گزارش داد یاهو تصمیم دارد این هفته هزاران نفر از کارمندان خود را اخراج کند و از هفته آینده بازسازی بزرگی را آغاز خواهد کرد.
اینطور که به نظر می رسد، کارا درست گفته است. به تایید چندین منبع خبری، یاهو ، یکی از قدیمیترین شركتهای اینترنتی پاکسازی عظیم خود را آغاز و در مرحله اول 2000 نفر از لیست 14000 نفری را بیرون کرده است.
این اخراجها میتواند بر همه بخشهای این شركت تاثیر گذار باشد اما قسمتهای تجارتهای محلی ، تحقیق بر روی تولیدات و بازاریابی بیشترین صدمه را خواهند دید. احتمال دارد این اخراج ها در روزهای آینده هم ادامه داشته باشند.
یاهو قصد دارد مانند سالهای گذشته دوباره تمرکز خود را به بخشهای رسانه و تبلیغات اختصاص دهد. وب سایت یاهو هنوز هم ماهانه صدها میلیون بازدید کننده را به خود جذب میکند با این حال این کمپانی باید روی بخشهایی مثل تولیدات وب، یاهو لب، یاهو مسنجر، فلیکر، یاهو میل و موتور جستجو و سایر برنامههایش بیشتر از گذشته سرمایه گذاری کند.
یاهو اخیرا به تعدادی از مهندسان بخش R&D نیویورک اجازه داده شرکت را ترک کنند که بیشترشان به سرعت توسط کمپانیهای رقیب جذب شدند.
اگر شما هم دنبال مسئول اصلی این اخراجها و بازسازی میگردید، او کسی نیست جر مدیر عامل جدید شرکت. او در ماه ژانویه استخدام شد و پولهای کلانی هم دریافت کرد. تامپسون از سال 2008 تا هنگامی که برای نجات یاهو استخدام شود؛ رئیس بخش PayPal کمپانی eBay بوده است.
قبل از اینکه او استخدام شود همه رهبران انتخابی پشت سر هم شکست می خوردند. در سپتامبر 2011 بعد از این که هیات مدیره کارول بارتز را اخراج کرد، تیم مورس منصب مدیر عاملی یاهو را دریافت کرد و قبل از آن هم یکی از بنیانگذاران یاهو به نام جری یانگ در سمت مدیر عاملی قرار داشت که او هم خوب عمل نکرد و در ماه ژانویه مجبور شد کمپانی را نرک کند.
آیا این اخراج ها به یاهو کمکی خواهد کرد؟ بستگی دارد. اما به نظر می رسد اسکات تامپسون اولین مدیر عامل یاهو است که همانطور که قول داده بود ، جسورانه دست به اقدامات بزرگی زده است. البته همه ایده های او هم به این اندازه بزرگ نیست.
اخیرا این کمپانی در تلاش است تا فیس بوک را از لحاظ مالی و برای بدست آوردن پول بیشتر از طریق قوانین حق ثبت اختراع تحت فشار بگذارد. فیس بوک در حال حاضر تحت پیگرد قانونی یاهو است.
مانند سایر کمپانیهای وب و شرکتهای رسانهای همچون AOl که بیشتر سعی در ارتقای محصولات اصلی و مرکزی خود مانند میل دارند، یاهو هم اگر میخواهد همچنان زنده بماند باید کمی به عقب برگردد.