کد خبر: ۱۵۱۰۹۴
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۸
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

امکان ادامه فعالیت ایرلاین‌های دولتی مشکل است

انتقاد از مدل واگذاری هما
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه شرکتهای هواپیمایی به صورت دولتی امکان ادامه فعالیتشان مشکل است، از مدل واگذاری سهام شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرد. 

رضا نخجوانی در گفتگو با مهر در خصوص دلایل خصوصی شدن شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: مدلی که برای ارائه این شرکت در سازمان خصوصی سازی در نظر گرفتند، مدل کاربردی نیست؛ بنابراین مدلی که کاربردی نباشد عملیاتی هم نمی شود و باید مدل کنونی آُسیب شناسی شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه آسیب شناسی باید در مدت کم و یک هفته ای انجام گیرد، اظهار داشت: نباید آسیب شناسی و اصلاح مدل عرضه، یکسال یا دو سال زمان ببرد بلکه باید هر چه سریعتر و در مدت زمان کوتاه مدل عرضه اصلاح شده و در خصوصی سازی عرضه شود.

نخجوانی با بیان اینکه سرمایه در داخل کشور وجود دارد، گفت: شرکتهای هواپیمایی به صورت دولتی امکان ادامه فعالیتشان مشکل است و به عقیده سازمان، با خصوصی سازی شرکتهای هواپیمایی ازآزادی عمل بیشتری برخوردار خواهند بود؛ به‌ویژه در شرایط تحریمی خصوصی سازی یکی از محورها و ابزارهای مهم غلبه بر تحریم است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا مدلی برای عرضه هما در بورس از سوی سازمان مطرح است، بیان کرد: اگر بخواهم مدلی را به صورت رسانه ای ارایه کنم ممکن است شائبه ای بوجود بیاید، در غیر این صورت مدل دارم و به مسئولان مربوطه هم گزارش دادم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص فروش سهام کیش ایر به بخش خصوصی، اظهار داشت: تاآنجایی که بنده اطلاع دارم 100 در صد سهام این شرکت مربوط به سازمان عمران کیش است و این سازمان نیز دولتی است و تصمیم گیری در این حوزه هم برعهده مسئولان سازمان و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد است.

نخجوانی تصریح کرد: خصوصی سازی سیاست نظام و حاصل تجربه 30 ساله است که در آن فاکتورهای فنی، عملیاتی، بازرگانی و اقتصادی جمع بندی شده است.

وی افزود: این سیاست پس از جمع بندی ابلاغ شده است، همچنین قانون برنامه توسعه بر این اساس شکل گرفت که تکلیف قانون برنامه اجرای خصوصی سازی است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه اصل 44 قانون اساسی هم اجرای خصوصی سازی را الزام می کند، بیان کرد: اگر تاکنون خصوصی سازی هما انجام نگرفته است، به مدل عرضه این شرکت در خصوصی سازی باز می گردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین